piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Spór na linii Azoty-Orlen? Producent nawozów nie chce sprzedaży spółki

spot_img

Jaka dalsza przyszłość czeka Grupy Azoty? W oficjalnym komunikacie opublikowanym przez Grupę Azoty S.A. dowiadujemy się, że firma rozpocznie rozmowy z Orlen S.A. w celu zakończenia działań dotyczących potencjalnej akwizycji Grupy Azoty Zakłady Azotowe „Puławy” S.A.

Sprzedaż zakładów niezasadna?

Decyzję poprzedziła szczegółowa analiza renomowanej firmy doradczej, na podstawie której Zarząd Grupy Azoty S.A. uznał potencjalną sprzedaż zakładów w Puławach za niezasadną. Wpływ na tę decyzję miała koncepcja budowy wartości Grupy Kapitałowej, opracowana przez niezależnego doradcę, oraz rekomendacja Komitetu Sterującego Projektem.

Grupa Azoty S.A. zapowiedziała kontynuację współpracy z firmami doradczymi w celu opracowania rekomendacji i priorytetyzacji działań mających na celu budowę długoterminowej wartości grupy kapitałowej dla akcjonariuszy. W oświadczeniu czytamy, że zakończone analizy uwzględniające uwarunkowania rynkowe oraz jednoznaczne rekomendacje strategiczne nie pozwalają na kontynuowanie rozmów z Orlen S.A. dotyczących potencjalnej akwizycji Grupy Azoty Puławy.

Jaki cel na przyszłość ma Grupa Azoty?

Marek Wadowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A., podkreśla, że firma będzie nadal prowadzić szersze analizy mające na celu odbudowę wartości rynkowej grupy kapitałowej. Jednocześnie Grupa Azoty S.A. skupi się na optymalizacji biznesów oraz kontynuacji rozmów z instytucjami finansującymi. W kontekście rosnącego zapotrzebowania na rynku, firma będzie monitorować rynek i dostosowywać produkcję do aktualnych potrzeb.

Co na to Orlen?

„Decyzja Zarządu Grupy Azoty o wstrzymaniu sprzedaży Zakładów Azotowych „Puławy” nie służy stabilizacji ich sytuacji finansowej oraz rynkowi nawozowemu” – skomentował prezes Grupy Orlen Daniel Obajtek. Zapewnił przy tym, że Orlen nadal jest gotowy na zakup puławskich Azotów. 

źródło: Grupa Azoty

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x