W polskich kawiarniach pojawił się nowy gracz na rynku, który obiecuje rewolucję w świecie napojów roślinnych. Szwedzka marka Oatly, znana z produkcji zamienników mleka opartych na owsie, niedawno zainaugurowała swoją obecność na polskim rynku. Od początku przyszłego roku, produkty tej marki trafią również do sklepów, zapowiadając jednocześnie marketingową ofensywę.
“Chcemy zastąpić jak najwięcej produktów z mleka krowiego roślinnymi odpowiednikami”
Oatly to pionier i największa na świecie firma specjalizująca się w produkcji napojów owsianych jako alternatywy dla tradycyjnego mleka krowiego. Unikalne dla marki jest minimalistyczne podejście do identyfikacji wizualnej, które wpisuje się w koncepcję „Post Milk Generation,” prezentując jednocześnie nieco komiksowy charakter.
Zdaniem Helge’a Weitza, Dyrektora Generalnego Oatly DACH i Polska, wybór Polski jako kolejnego rynku do ekspansji był podyktowany dynamicznym wzrostem popytu na produkty roślinne. Weitz wyjaśnia – „Chcemy kontynuować naszą misję i przyczynić się do zastąpienia jak największej liczby produktów powstałych z mleka krowiego ich roślinnymi odpowiednikami, tak aby zmniejszyć wpływ produktów mlecznych na środowisko.”
Eksperci: Napoje roślinne to oddzielna kategoria żywności
Misją szwedzkiej marki jest ułatwienie ludziom przejścia na zdrową żywność opartą na produktach pochodzenia roślinnego. Jednym z flagowych produktów jest Oatly Barista Edition, który ma nie tylko przemawiać do zwolenników mleka krowiego, ale również ma nie wymagać od nich kompromisów co do wartości odżywczych.
Jednak, nowe badania przeprowadzone przez Duński Instytut Żywności rzuca cień wątpliwości na idylliczny obraz napojów roślinnych jako idealnej alternatywy dla mleka. Wyniki badania wskazują, że napoje owsiane, sojowe, ryżowe i migdałowe są znacznie różne od mleka pod względem składników odżywczych. Niektórzy eksperci wskazują, że napoje roślinne to oddzielna kategoria żywności, oferująca mniej składników odżywczych niż tradycyjne mleko.
Czy Oatly zdobędzie serca polskich konsumentów? Czas pokaże, czy marka ta zdoła przekonać rynek.
źrodło: whitemad; pulsbiznesu