Portal gospodarkamorska.pl poinformował, że firma Speed, operator realizujący przeładunki w portach morskich w Gdańsku i Gdyni, 16 listopada otworzyła magazyn do przeładunku zbóż o powierzchni 4 tys. m kw. wraz z placami składowymi i manewrowymi w Porcie Gdańsk.
Nowa hala w której docelowo przeładowywane będzie ponad 23 tys. ton zboża ma wymiary 50×80 metrów i wysokość ok. 10 metrów, z wbudowanymi ścianami oporowymi. Konstrukcja składa się z lekkiego szkieletu stalowego, powlekanego 2 warstwami materiału elastycznego i ścian oporowych.
Firma Speed będzie mogła eksportować 300 tys. ton zbóż rocznie
„W pewnym sensie hala powstaje w związku z zapotrzebowaniem na zwiększenie ilości eksportowanego zboża, zarówno tego polskiego, jak i ukraińskiego. Nasze moce przeładunkowe były ograniczone. Dzięki tej hali będziemy w stanie wyeksportować 300 tys. ton zboża rocznie” – powiedział Gospodarce Morskiej prezes firmy Speed Paweł Zastawny.
Prace przy budowie nowych placów i magazynu Speed rozpoczęły się w październiku zeszłego roku. Cała inwestycja pochłonęła ponad 29 mln zł brutto. W jej skład weszły też drogi dojazdowe, łącznik do torów kolejowych oraz niezbędna infrastruktura elektroenergetyczna, wodno-kanalizacyjna, przeciwpożarowa i teletechniczna.
Portowe Nabrzeże Wiślane wymaga modernizacji
„Żeby kontynuować nasz szybki rozwój potrzebujemy zmodernizowanego Nabrzeża Wiślanego. Obecnie umożliwia jedynie cumowanie statków do 15 tysięcy ton, dlatego obsługujemy właściwie tylko rynek europejski. Naszym celem jest obsługa rynków światowych. Afryka i Bliski Wschód to rynki najbardziej importujące zboża.
Po remoncie Nabrzeża Wiślanego i otrzymaniu przez nie nowych parametrów, czyli 11,5 metra zanurzenia, co pozwoli na załadunek statków do 60 tys. ton, liczymy na obsługę około 3,5 miliona wszystkich towarów rocznie” – mówi Paweł Zastawny ze Speed.
Źródło: gospodarkamorska.pl