Co znajdziesz w artykule?
Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno sp. z o.o., należące do Grupy Kapitałowej Krajowej Grupy Spożywczej S.A., podsumowało zakończoną właśnie 142. kampanię ziemniaczaną. Efektywność przerobu oraz jakość surowca dostarczonego przez plantatorów wskazują na kolejny udany sezon.
Kampania ziemniaczana, trwająca od 26 sierpnia do 22 listopada 2024 roku, przyniosła przedsiębiorstwu rekordowe osiągnięcia. Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym i odpowiedniemu przebiegowi wegetacji rolnicy dostarczyli ziemniaki o wysokiej zawartości skrobi oraz niskim poziomie zanieczyszczeń. Efektywność kampanii była również efektem wprowadzenia licznych udogodnień dla plantatorów.
Wsparcie dla rolników – klucz do sukcesu
Spółka wprowadziła szereg programów wsparcia dla swoich dostawców. Plantatorzy mogli korzystać m.in. z dopłat do środków ochrony roślin, transportu, a także za terminowe podpisanie umów czy realizację min. 95% planowanej kontraktacji. Dodatkowo, atrakcyjna cena podstawowa ziemniaków przemysłowych i dopłaty terminowe w zakresie dostaw wczesnych oraz późnych znacząco poprawiły rentowność uprawy.
Ziemniaki były dostarczane codziennie w godzinach 6.00–22.00, co umożliwiło sprawną organizację procesu odbioru surowca.
Inwestycje w technologię i wydajność
Rok 2024 był przełomowy dla zakładu w Trzemesznie również pod względem infrastrukturalnym. Dzięki modernizacji zakładu, m.in. podwojeniu dobowych mocy przerobowych z 1500 t/d do 3000 t/d, czas trwania kampanii został skrócony przy jednoczesnym osiągnięciu rekordowych wyników przerobu. W sierpniu oddano do użytku nową stację uzdatniania wody o przepływie nominalnym 150 m³/h, która znacząco poprawiła bezpieczeństwo procesu technologicznego. Nowoczesna instalacja umożliwia również zdalny nadzór nad procesami.
– Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno sp. z o.o. składa serdeczne podziękowania plantatorom za wzorowy udział w tegorocznej kampanii ziemniaczanej. Zarząd docenia działania rolników zmierzające do zapewnienia krochmalni ciągłości produkcji poprzez dostarczenie dobrej jakości surowca. Z nadzieją oczekujemy kolejnego sezonu, który dla Was Szanowni Rolnicy będzie dobry. Liczymy na dalszą, dobrą współpracę – powiedział Jarosław Rogalski, Prezes PPZ Trzemeszno.
Partnerstwo i rozwój
Ścisła współpraca z Radą Plantatorów pozostaje jednym z filarów strategii PPZ Trzemeszno. Jak zauważa Marek Zagórski, Prezes Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A., spółka konsekwentnie wdraża dobre praktyki, wzorując się na doświadczeniach ze współpracy z plantatorami buraków cukrowych.
– Spółka z powodzeniem wdraża dobre praktyki współpracy z plantatorami buraków cukrowych w segmencie skrobiowym. Realizując założenia zawartego porozumienia plantatorzy mają pewność, że ich produkcja będzie opłacalna, a surowiec będzie miał zapewniony zbyt. Spełniając określone warunki, plantatorzy mogą liczyć na prawo do dodatkowego świadczenia pieniężnego, co stanowi dodatkową korzyść i motywację do dalszej współpracy z GK KGS S.A. – akcentuje Marek Zagórski, Prezes Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A.
Dzięki skutecznej współpracy i wdrożonym rozwiązaniom Grupa Kapitałowa Krajowej Grupy Spożywczej S.A. wzmacnia swoją pozycję lidera w branży. Coraz większe zainteresowanie rolników zwiększeniem obszaru kontraktacyjnego w 2025 roku to dowód zaufania i stabilności, jaką oferuje Grupa.
Z nadzieją w przyszłość
Tegoroczna kampania ziemniaczana w Trzemesznie była nie tylko potwierdzeniem skuteczności strategii firmy, ale również krokiem w stronę dalszego rozwoju sektora skrobiowego w Polsce. Zarząd spółki i plantatorzy wspólnie oczekują na kolejny sezon, który, jak wszyscy mają nadzieję, przyniesie równie dobre rezultaty.
Źródło: Krajowa Grupa Spożywcza S.A.