piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Nabór na wsparcie promocji żywności: Nowa szansa dla producentów

spot_img

Od 19 stycznia 2024 r. producenci żywności w Polsce mają szansę skorzystać z nowego programu wsparcia na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe dotyczące żywności wytwarzanej w ramach systemów jakości żywności. Kto może skorzystać z dofinansowania i jaka jest jego wysokość?

Cel programu

Głównym celem programu jest zwiększenie rozpoznawalności i promocja produktów wytwarzanych w ramach systemów jakości żywności objętych Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Działania informacyjno-promocyjno-marketingowe mają na celu informowanie potencjalnych konsumentów o zaletach tych produktów.

Nabór wniosków

Nabór wniosków o dofinansowanie ruszy 19 stycznia i potrwa do 18 marca 2024 r. Wartość puli środków przeznaczonych na wsparcie wynosi ponad 80 mln złotych. Wnioski można składać wyłącznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (PUE).

Kto może złożyć wniosek?

O dofinansowanie mogą ubiegać się grupy producentów spełniające określone kryteria. Mogą to być spółdzielnie, grupy producentów rolnych, organizacje branżowe, konsorcja, stowarzyszenia, koła rolnicze, izby gospodarcze, czy grupy wpisane do wykazu grup systemów jakości żywności. Ważne jest, aby wnioskodawcy wytwarzali produkty zgodnie z unijnymi lub krajowymi systemami jakości żywności.

Pomoc przyznawana jest na operacje, które obejmują produkty rolnicze lub środki spożywcze wytwarzane w ramach systemów jakości żywności. Operacje muszą być zrealizowane w nie więcej niż 4 etapach, a każdy etap trwać od 90 do 180 dni. Całe działania operacyjne muszą być zakończona w terminie do 30 czerwca 2029 r.

Więcej informacji znajduje się na stronie ARiMR.

źródło: ARIMR

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x