sobota, 23 listopada, 2024
spot_img

Holenderskie miasto jako pierwsze wprowadza zakaz reklam mięsa!

spot_img

Holenderskie miasto Haarlem będzie pierwszym na świecie, które zabroni wyświetlania reklam mięsa w przestrzeni publicznej w celu ograniczenia konsumpcji i emisji gazów cieplarnianych.

Reklam mięsa nie zobaczymy w komunikacji i miejscach publicznych 

Haarlem, który leży na zachód od Amsterdamu i liczy około 160 000 mieszkańców, wprowadzi zakaz od 2024 r. po tym, jak mięso zostanie dodane do listy produktów uznanych za przyczyniające się do kryzysu klimatycznego.

Reklamy nie będą dozwolone w autobusach Haarlemu, schronach i ekranach w miejscach publicznych. Wywołało to skargi ze strony sektora mięsnego, że gmina „posuwa się za daleko w mówieniu ludziom, co jest dla nich najlepsze”.

Zakaz reklam mięsa ma dotyczyć tylko tego z wielkoformatowej produkcji

Ziggy Klazes, radna z partii GroenLinks, która opracowała projekt zakazu reklamy mięsa, powiedziała, że nie wiedziała, że miasto będzie pierwszym na świecie, które wprowadzi taką politykę, kiedy ją zaproponowała

„Chcemy zakazać reklamy mięsa, ale nie całego mięsa – tylko mięsa pochodzącego z wielkiego przemysłu mięsnego, rolnictwa przemysłowego” – tłumaczyła radna. 

Kontrowersyjne działanie może wywołać lawinę pozwów 

Zakaz reklam z motywów politycznych jest niemal dyktatorski” – powiedział radny Haarlem BVNL Joey Rademaker.

Herman Bröring, profesor prawa z Uniwersytetu w Groningen, powiedział, że zakaz może naruszać wolność wypowiedzi i prowadzić do pozwów ze strony hurtowników. Według urzędu statystycznego Holandii około 95% ludzi w Holandii je mięso, ale ponad połowa nie je go codziennie. 

Czy skończy się na zakazie reklam? Czy może pójdzie to dalej, w kierunku ograniczenia ilości spożywanego mięsa na mieszkańca? Niedawno nie dopuścilibyśmy myśli, że promocja mięsa może być zakazana, a jak widać historia dzieje się na naszych oczach. Nic już nas nie zaskoczy…

źródło:twitter.com

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Elka
Elka
2 lat temu

naprawdę sadzicie, że brak reklam zmniejszy konsumpcję mięsa…?

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

1
0
Would love your thoughts, please comment.x