Dziś, 30 lipca br. w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyła się konferencja promująca akcję pod hasłem: #KupujŚwiadomie na grilla – Produkt Polski.
Celem konferencji była promocja polskiego mięsa wołowego, wieprzowego i drobiu, a także promocja międzynarodowych certyfikatów jakości: Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności (ang: Quality Assurance for Food Products, QAFP), Programu Wysokiej Jakości Mięsa (ang.: Quality Meat Program, QMP), Norm Jakości Wyrobów (ang.: Professional Quality System, PQS), rolnictwa ekologicznego oraz Programu Jakość Tradycja. Wspomniano również o zaletach znakowania żywności np. produktów bez organizmów modyfikowanych genetycznie (ang. genetically modified organisms, GMO).
Wiele uwagi poświęcono również zaletom tradycyjnych, rodzimych ras zwierząt i znaku Produkt Polski.
Produkty z polską flaga
Uczestnicy wydarzenia przypomnieli, że we wrześniu br. wchodzą w życie zasady zawarte w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa w sprawie obowiązku prezentacji wizerunku flagi państwa pochodzenia w przypadku świeżego, schłodzonego i zamrożonego mięsa ze świń, owiec, kóz i drobiu oferowanego w sprzedaży detalicznej w opakowaniach i bez opakowań.
15 miliardów na grilla
Podczas konferencji podkreślano, że rocznie Polacy przeznaczają na zakupy grillowe aż 15 mld zł, dlatego warto by w trakcie swych towarzyskich i rodzinnych spotkań, spożywali krajowe produkty wysokiej jakości.
W wydarzeniu uczestniczyli: Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR; Dariusz Goszczyński, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa; Jolanta Ciechomska, Kierownik ds. Systemu QAFP, Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego i Jerzy Wierzbicki, Prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło i foto: MRIRW