1 września 2020 roku startuje fuzja EURALIS Semences i CAUSSADE Semences Group. Łączące się firmy utworzyły nowy podmiot – Lidea. Już na starcie Lidea jest jedną z 10 największych światowych firm hodowlanych i ma ambicję osiągnąć pozycję lidera produkcji materiału siewnego wybranych
upraw w Europie.
Idea konsolidacji zrodziła się ze świadomości podobieństw obu firm. Pragniemy wykorzystać komplementarność w zakresie hodowanych gatunków roślin uprawnych i prac badawczych, a także wspólne narzędzia i zaplecze przemysłowe.
Na bardzo konkurencyjnym rynku rolniczym realizowana właśnie fuzja ma wiele zalet. Po pierwsze, pozwala nowemu podmiotowi osiągnąć pożądaną wielkość – odpowiadającą innym firmom z branży, które w ostatnich latach połączyły się. Po drugie, daje okazję do intensyfikacji inwestycji przemysłowych i badawczych niezbędnych do rozwoju hodowli, przez co wzmacnia pozycję obu istniejących na rynku marek. Rezultatem fuzji jest podmiot oferujący szeroką gamę nasion obu uznanych przez rolników i dystrybutorów hodowców. To także szansa rozwoju na istniejących i nowych rynkach.
Dzięki uzupełniającej się, wielogatunkowej ofercie materiału siewnego oraz sieci producenckiej i przemysłowej we Francji i w Europie firma Lidea powinna szybko osiągnąć pozycję lidera.
Zarząd
Prezesem Zarządu FIRST został Pierre Pages. Staje się on także wiceprezesem EURALIS. Pierre Pages jest rolnikiem pochodzącym z miejscowości Viella na południu Francji. Uprawia kukurydzę i inne zboża, jest także producentem nasion.
Dyrektorem Generalnym Lidea mianowano Pierre’a Flye Sainte-Marie. Od marca 2019 roku piastuje on stanowisko Dyrektora Generalnego CAUSSADE Semences Group. Posiada 30-letnie doświadczenie pracy w branży rolnej – wcześniej kolejno pełniąc funkcję wiceprezesa CORTEVA Europe Africa oraz
szefa DOW AGROSCIENCES na Europę, Bliski Wschód, Afrykę, Azję i Pacyfik.
Misja
Misją Lidea jest kreowanie zrównoważonych i dostosowanych do lokalnych warunków środowiska naturalnego rozwiązań dotyczących siewu różnych gatunków roślin uprawnych. Zależy nam nie tylko na hodowli i sprzedaży materiału siewnego, lecz także na wspieraniu ewolucji praktyki rolniczej oraz
samych rolników z dbałością o zachowanie dochodowości ich gospodarstw.
Nowa tożsamość korporacyjna
Dla podkreślenia zmian nową firmę nazwaliśmy Lidea. To nowoczesny, wyróżniający się międzynarodowy brand, który wyraża innowacyjność, ale nie zapomina o swych korzeniach. Każda z liter pochodzi bowiem z nazwy co najmniej jednej z naszych oryginalnych marek. Nową nazwę łatwo wymówić i zapamiętać. Jej wydźwięk jest pozytywny i podkreśla kreatywność nowego podmiotu.
– Z większym zasięgiem geograficznym, znacznym udziałem w rynku i możliwością bycia solidnym partnerem dla swych klientów, Lidea chce zostać jednym z kluczowych graczy na międzynarodowym rynku rolnym. Wyzwania, którym trzeba sprostać, są liczne i ekscytujące. Kreują pozytywną energię i są
źródłem motywacji dla naszego zespołu. – mówi Dyrektor Generalny Lidea Pierre Flye Sainte-Marie.
Pierre Pages, Prezes Zarządu Lidea, dodaje: – Jesteśmy przekonani co do sukcesu nowej firmy. Mamy wszystko, co potrzebne. Jesteśmy blisko klientów, mamy kreatywny zespół gotowy do efektywnej współpracy i – bardziej ogólnie – potrafimy działać doskonale.
Nowy podmiot w liczbach
• Ponad 2000 pracowników,
• 350 milionów euro obrotu,
• 8 zakładów produkcyjnych we Francji, Rumunii, Ukrainie, Hiszpanii, a wkrótce także w Rosji,
• 17 stacji badawczych w całej Europie,
• Ponad 30 milionów euro rocznie przeznaczonych na inwestycje i rozwój badań,
• 45 000 hektarów pól produkcyjnych w 5 krajach,
• Oferowane gatunki: kukurydza, zboża, rzepak, słonecznik, rośliny pastewne, soja, sorgo, rośliny
strączkowe.