Wg danych z CEPIK rolnicy w lutym kupili i zarejestrowali 804 nowych traktorów. Jest to wynik nieco gorszy od analogicznego okresu roku poprzedniego o 44 szt. Natomiast styczniowa i lutowa sprzedaż nowych ciągników jest szacowana na 1523 szt. Daje to lepszy wynik o 62 szt. w porównaniu z dwoma pierwszymi miesiącami ubiegłego roku. W lutym największą sprzedażą może się pochwalić marka New Holland. Niebiesko-białych ciągników zarejestrowano 286 szt. Są to tylko o 3 szt. więcej niż rok wcześniej. Udziały marki New Holland w okresie styczeń-luty bieżącego roku są szacowane na 18,8%. Drugie miejsce należy do marki John Deere. Zielono-żółtych ciągników zarejestrowano w ilości 201 szt. Jest to wynik o 75 szt. lepszy niż w 2021 roku. Udziały rynkowe tej marki są określone na 13,2%.
Z kolei na trzecim miejscu uplasowała się marka Kubota ze 176 zarejestrowanymi ciągnikami. Jest to wynik o 10 szt. lepszy niż przed rokiem. Japońska marka ma 11,6 % udziałów rynkowych. Na czwartym miejscu jest marka Case IH. W lutym zarejestrowano 141 nowych ciągników o 9 szt. więcej niż w 2021 r. Udziały tej marki w lutym 2022 roku to 9,3%. Czeska marka Zetor uplasowała się na piątym miejscu z ilością 103 szt. zarejestrowanych ciągników. Marka ta notuje jednak spadek ilości rejestracji aż o 71 szt. w stosunku do zeszłego roku. Udziały tej marki w lutym br. to 6,8%. Z kolei marka Deutz-Fahr zajmuje szóste miejsce z ilością 97 szt. zarejestrowanych traktorów. Jest to 16 szt. mniej niż rok wcześniej. Udział rynkowy tej marki jest określony na 6,4%.
Fot. K. Grzeszczyk