Co znajdziesz w artykule?
Podczas tegorocznej edycji targów EIMA marka Case IH zaprezentowała technologię, która umożliwiła spełnienie obowiązującej wobec ciągników o mocy ponad 130 kW (174 KM) unijnej normy Stage V.
Z zewnątrz bez zmian
Z zewnątrz ciągniki Optum 250, 270 i 300 CVXDrive nie wyróżniają się, ale w celu spełnienia wymogów normy Stage V zastosowano szereg zabiegów związanych z systemem Hi-eSCR2, który chroniony jest 13 patentami. Siostrzana firma FPT, czyli dostawca silników marki Case IH, zrezygnowała z układu recyrkulacji gazów spalinowych, co pozwoliło zwiększyć sprawność procesu spalania oraz zmniejszyć apetyt na olej napędowy. W celu uproszczenia konstrukcji i obniżeniu kosztów silniki te nie posiadają dodatkowej turbosprężarki, a także nie wymagają konserwacji układu neutralizacji spalin. Wszystkie ciągniki CVXDrive będą standardowo wyposażone w systemy telematyczne AFS Connect.
Sporo udoskonaleń
Wprowadzone udoskonalenia pozwoliły na wydłużenie okresów pomiędzy wymianami oleju silnikowego z 650 do 750 godzin oraz oleju przekładniowego z 1200 na 1500 godzin. Ciągniki Optum CVXDrive będą mogły być wyposażone w AccuTurn Pro, czyli system łączący w sobie zalety układu zarządzania jazdą na uwrociu HMC II oraz automatycznego układu sterującego skrętem na uwrociu Accu Turn. Pozwoli to na całkowicie automatyczne wykonanie nawrotu na uwrociu. System AccuTurn Pro jest już dostępny dla ciągników spełniających wymogi normy Stage IV i można go włączyć za pomocą kodu aktywacyjnego.
Ogumienie Michelin
Nowa seria ciągników Optum CVXDrive otrzymają nowe ogumienie Michelin Axiobib 2 – dostępne w dwóch rozmiarach: VF 650/85 R42 i VF 620/75 R30.