Kryzys w branży się pogłębia. Widać to wyraźnie po rejestracji nowych ciągników rolniczych. W marcu rolnicy kupili i zarejestrowali wg danych z CEPIK tylko 1011 szt. nowych ciągników. Jest to najmniejsza liczba w porównaniu do dwóch poprzednich lat. Wówczas dane przedstawiały się odpowiednio 1409 szt. i 1194 szt. nowych traktorów. Natomiast od początku roku do Polskich gospodarstw trafiło w sumie 2505 szt. nowych ciągników. Jest to o 212 szt. mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Spadek rejestracji w stosunku do poprzedniego roku wynosi już 7,8%. Po pierwszym kwartale na podium pod względem zarejestrowanych ciągników jest marka John Deere.
Zarejestrowano w sumie 416 zielono-żółtych ciągników. Jest to o 52 szt. więcej niż przed rokiem. Udział rynkowy tego producenta na koniec marca wynosi 16,6 % – o 3,2 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu uplasowała się marka New Holland z ilością 406 szt. zarejestrowanych niebiesko-białych traktorów. Jest to o 98 szt. mniej niż w 2022 roku. Udział rynkowy tej marki to 16,2%, to o 2,3 pp mniej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce należy da marki Kubota – 285 szt. zarejestrowanych pomarańczowych ciągników. Jest to o 27 szt. mniej niż przed rokiem. Udział rynkowy tej marki wynosi 11,4%. Z kolei na czwartym miejscu uplasowała się marka Deutz-Fahr. 242 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 66 szt. więcej niż przed rokiem. Deutz-Fahr osiąga 9,7% udziałów rynkowych, to jest aż o 3,2 pp więcej niż po trzech miesiącach 2022 roku.
Patrząc przez pryzmat mocy to w marcu 2023 roku liderem w najniższych kategoriach mocy do 70 KM jest marka Kubota. W kat. 51-100 KM pierwsze miejsce zajmuje marka New Holland, w kategorii 100-140 KM – Deutz-Fahr. W kategorii powyżej 140 KM liderem jest marka John Deere.