W serwisach ogłoszeniowych, wśród setek i tysięcy mniej lub bardziej podobnych do siebie ofert, czasami można trafić na prawdziwe perełki. Jedną z nich jest ciągnik rolniczy skonstruowany przez mieszkańca woj. podkarpackiego.
150 KM i napęd 4×4
Moim pierwszym skojarzeniem z ciągnikami własnej konstrukcji jest leciwy silnik stacjonarny(często odpalany przy pomocy korby), połączony z skrzynią biegów od żuka, oparte na ramie spawanej z ceowników. Nie tym razem. Sercem omawianej konstrukcji jest 4-litrowy silnik Iveco Eurocargo o mocy 150 KM! Układ przeniesienia napędu został zbudowany z dwóch skrzyń biegów oraz dodatkowego reduktora. Tylny most, wyposażony w planetarne zwolnice, pochodzi z ładowarki marki Clark-Hurth. Przedni most został zaadaptowany z ciągnika o mocy 180 KM. Na tylnej osi znajdują się opony o rozmiarze 600/70-R30 oraz 540/65-R24 z przodu.
Z ładowaczem na wyposażeniu
Uzupełnieniem ciągnika jest ładowacz czołowy, wyposażony w euroramkę oraz mechanizm poziomowania narzędzi. Jak deklaruje konstruktor, wszystkie przewody i siłowniki hydrauliczne są nowe. Nowy jest także 6-sekcyjny rozdzielacz. Oprócz obsługi ładowacza zasila on także wyjścia hydrauliki zewnętrznej. Układ kierowniczy został oparty na orbitrolu. Tylne błotniki pochodzą z ciągnika marki Deutz-Fahr a maska z ciągnika Claas Arion 410. Masa całkowita wynosi zgodnie z deklaracją konstruktora ok. 6 ton. Nie jest to pierwsza konstrukcja.
Więcej szczegółów oraz dane kontaktowe można znaleźć w serwisie olx:
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-ciagnik-sam-4×4-CID757-IDGe43v.html#4875001b52;promoted
Adam Płachta
Ciekawy