Działające w Polsce sieci handlowe reagują na preferencje polskich klientów doceniających zalety lokalnych produktów rolnych i spożywczych. Do grupy tej dołącza teraz sieć handlowa Lewiatan i rozpoczyna kampanię promocyjną p.n.: „Wybieram lokalne”. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce w ten sposób podkreślić, że „lokalność” to również sposób jej działania.
10 tysięcy polskich dostawców
– Kładziemy nacisk na konkrety. W skali kraju współpracujemy dziś z ponad 10.000 polskich dostawców i producentów, a droga produktów od lokalnego producenta do sklepu Lewiatana to średnio 20-50 km – wyjaśnia Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding SA. – Lokalność wynika z naszych wartości i sposobów działania. Podobnie jest wśród naszych franczyzobiorców, którzy w ramach swoich biznesów budują i rozwijają relacje z dostawcami i producentami, wspierają miejscowe inicjatywy, a ich sklepy są często centrum lokalnej społeczności.
Festiwal, publikacje i wsparcie
Celem działań promocyjnych Lewiatana jest natomiast podkreślanie znaczenia „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu gospodarczego. W ramach kampanii „Wybieram lokalne” sieć planuje organizację cyklu wydarzeń, m.in. Festiwalu Produktów Lokalnych, konkursów, publikację materiałów informacyjnych i edukacyjnych, wsparcie lokalnych inicjatyw. Kampanii towarzyszy również wzmocnienie ekspozycji lokalnych produktów w sklepach Lewiatana.
Krajowe korzenie sieci
Jak podkreśla kierownictwo sieci, Lewiatan powstał w 1994 r. z inicjatywy przedsiębiorców jako odpowiedź na napływ do Polski zagranicznych marketów. Obecnie sieć Lewiatan zrzesza 2.100 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 3.200 sklepów. Najczęściej są to rodzinne firmy. Dostawcy Lewiatana to polscy, mniejsi producenci owoców i warzyw, piekarnie, masarnie. Sieć zapewnia pracę 30.000 pracownikom. Angażuje się też w rozwój lokalnych społeczności i wspiera inicjatywy.
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło i foto: Lewiatan / Wikipedia