Do produkcji seryjnej trafiła seria ciągników Zetor Major w nowym designie, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów Agritechnika jesienią 2017 roku. Od tamtej pory traktory te gościły na wielu wystawach w całej Europie. Teraz zarówno wersja CL, jak i HS trafi do klientów.
Czym wyróżnia się odświeżony ciągnik Zetor Major?
Ciągniki rolnicze Zetor Major napędzane są czterocylindrowymi silnikami Deutz o mocy 75 KM. W wersji CL za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest skrzynia 12/12, natomiast dla bardziej wymagających skierowana jest odmiana HS z przełożeniami 24/12 oraz prędkością maksymalną 40 km/h. Skrzynia biegów Zetora Major jest ponadto wyposażona w dwustopniowy wzmacniacz momentu obrotowego oraz rewers elektrohydrauliczny, umożliwiający zmianę kierunku jazdy pod obciążeniem. Wersję HS Majora wyróżnia także udźwig podnośnika wynoszący 3300 kg – jest o 900 kg większy niż w wersji CL.
Kto stoi za projektem traktora Zetor Major?
Za stworzenie nowego designu Zetora Majora odpowiedzialne jest włoskie studio Pininfarina – twórcy projektów dla takich marek jak Ferrari czy Alfa Romeo. Seria ciągników rolniczych Major, jako najbardziej popularna wśród klientów, została jako pierwsza wprowadzona do produkcji w ramach projektu Zetor by Pininfarina.
– Zetor by Pininfarina cieszył się ogromnym, międzynarodowym zainteresowaniem na targach Agritechnica 2015. W zeszłym roku dotrzymaliśmy słowa i podczas targów Agritechnica 2017 zaprezentowaliśmy nowy traktor MAJOR o zupełnie nowej sylwetce. Już teraz możemy potwierdzić, że jego gorące przyjęcie przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Sukces nowego designu utwierdził nas w przekonaniu, że jego aplikacja na wszystkie linie modelowe jest właściwą decyzją. Dlatego też w przyszłym roku wprowadzone zostaną na rynek traktory Proxima i Forterra w nowej odsłonie – opowiada o nowym designie ciągników rolniczych Zetor Major, Marián Lipovský, dyrektor wykonawczy Zetor Tractors a.s.
– Udało się nam poprawić również funkcjonalność ciągników rolniczych serii Major – na przykład nowe rozmieszczenie przednich reflektorów oświetla większą przestrzeń roboczą przed traktorem, z kolei nietypowe nachylenie maski i nowy kształt dachu umożliwiają traktorzyście lepszą widoczność wokół maszyny oraz ładunków podczas pracy z przednimi ładowaczami.