Znaczne ułatwienie czeka wkrótce rolników. Koniec z papierologią –wniosek o wpis do ewidencji producentów rolnych oraz zmianę czy korektę danych będzie można złożyć w formie elektronicznej!
Ułatwienia w składaniu wniosków i dokumentów do ARIMR
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Do tej pory wniosek o wpis do ewidencji producentów należało składać w wersji papierowej do kierownika biura powiatowego ARiMR. Co od tej pory ulegnie zmianie?
- Umożliwione zostanie sporządzanie elektronicznej kopii dokumentów, co ograniczy ilość miejsca przeznaczonego na przechowywanie akt spraw w postaci papierowej oraz umożliwi szybki dostęp do akt z każdego szczebla organizacyjnego ARiMR. Obecnie akta spraw przechowywane są wyłącznie w wersji papierowej.
- Doprecyzowane zostaną przepisy w sprawie postępowań ze skopiowanymi elektronicznie dokumentami oraz z elektroniczną kopią dokumentów.
- Wprowadzona zostanie możliwość elektronicznego składania wniosku o wypłatę oraz wniosku o przyznanie pomocy (tzw. wniosku transferowego) w ramach działań zalesieniowych objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004–2006 i 2007–2013.
- Doprecyzowanie przepisów, regulujących proces przyznawania pomocy w działaniach transferu wiedzy i doradztwa objętych PROW 2014-2020 oraz wprowadzenie przepisów, regulujących odmowę przyznania pomocy w tych działaniach.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
Źródło: MRIRW
zdj:unsplash