John Deere Operations Center zyskało nowy wygląd, charakter i nawigację, które sprawiają, że sama platforma jest łatwiejsza w obsłudze, a użytkownik ma poczucie większej spójności z najnowszą wersją mobilną.
Dobrze znana rolnikom aplikacja MyOperations™ App na smartfony i tablety zmieniła nazwę na Operations Center Mobile. Za nową nazwą idzie nowa jakość, m.in. dopasowanie do wersji przeglądarkowej, dzięki czemu obydwie stanowią kompleksowe narzędzie zarządzania gospodarstwem rolnym. Kolejnym ulepszeniem jest dodanie aplikacji Work Planner, która stanowi teraz główny element nowego systemu AutoSetup, pozwalającego rolnikom optymalizować pracę, a bezpośrednio operatorom szybciej rozpoczynać zlecone zadania.
Na co dzień rolnicy korzystają z cieszącego się popularnością Operations Center do gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych dotyczących pól, upraw i maszyn pochodzących z ich cyfrowo zintegrowanego sprzętu. To pozwala im je z łatwością analizować i podejmować świadome decyzje biznesowe. John Deere stale pracuje nad optymalizacją Operations Center, by dane potrzebne do zarządzania gospodarstwem były jeszcze bardziej przejrzyste.
Rolnicy mogą realizować swoje cele przy wykorzystaniu następujących funkcji:
- Setup (Konfiguracja) – wykorzystuje połączenie JDLink™ i Operations Center, by synchronizować dane rolnicze, co oszczędza czas i eliminuje możliwość wystąpienia błędów związanych z ich ręcznym wprowadzaniem.
- Plan (Planowanie) – wykorzystuje wyświetlacz 4. generacji i Work Planner, by ulepszać efektywność poprzez zwiększoną dokładność.
- Monitor (Monitorowanie) – dzięki połączeniu JDLink™ i nowym zakładkom Home (Ekran główny) i Map (Mapy), pomaga rolnikom trzymać rękę na pulsie wszystkich operacji, by zapewniać ich wysoką jakość i efektywność, nawet gdy przebywają poza gospodarstwem.
- Nowa zakładka Analyze (Analiza) w Operations Center pomaga natomiast rolnikom podejmować decyzje na podstawie aktualnie osiąganych wyników.
„Wiemy, że w dzisiejszych czasach rolnicy są w ciągłym ruchu, więc wersja mobilna Operations Center jeszcze nigdy nie była tak ważna” — mówi Peter Koch, kierownik ds. marketingu technologii cyfrowych w firmie John Deere.
Według Petera Kocha do pełnego korzystania z technologii rolnictwa precyzyjnego John Deere rolnicy potrzebują:
- wyświetlacza CommandCenter™ 4. generacji, który daje rolnikowi bardziej precyzyjną kontrolę nad funkcjami maszyny;
- odbiornika StarFire™, dzięki któremu możliwe jest określanie pozycji z bardzo dużą dokładnością;
- systemu telematyki JDLink™, który stanowi bezprzewodowe połączenie między maszynami i przekazuje dane z wyświetlacza 4. generacji do Operations Center.
Nowa funkcja Work Planner w Operations Center umożliwia rolnikom wczytanie wszystkich informacji pokazywanych na wyświetlaczu, dzięki czemu operatorzy nie muszą już wykonywać tego w kabinie.
Ulepszona platforma Operations Center została już wdrożona, zatem nowi użytkownicy mogą założyć konto online lub pobrać aplikację mobilną Operations Center ze sklepu Google Play lub Apple App Store. Natomiast dotychczasowi użytkownicy automatycznie otrzymają wszystkie niezbędne aktualizacje wersji przeglądarkowej i mobilnej. Co bardzo ważne, dostęp do platformy jest całkowicie darmowy.
Jednocześnie użytkownikom udostępniona została zupełnie nowa aplikacja (dostępna również na smartfony i tablety) opracowana przez niemiecki startup Solorrow, dzięki której rolnicy mogą z łatwością tworzyć indywidualne mapy nawożenia i innych zabiegów o zmiennej wielkości aplikowanej dawki, a następnie udostępniać je w John Deere Operations Center. Stamtąd mapy można bezprzewodowo przesyłać do maszyn znajdujących się na polu, by aplikowanie nawozów i środków ochrony roślin było bardziej precyzyjne, a tym samym bardziej efektywne oraz przyjazne dla środowiska.
Po otrzymaniu danych, wyświetlacz John Deere znajdujący się w kabinie, informuje sterowany przez ISOBUS rozsiewacz nawozu lub opryskiwacz o dawce, jaką należy aplikować w danym miejscu, na podstawie lokalizacji maszyny na polu.
Dodatkowo zebrane z pięciu lat dane pozwalają wybrane obszary podzielić na różne strefy według rodzaju gleby, na podstawie których tworzone są mapy nawożenia i oprysku, po czym w analogiczny sposób udostępniać do maszyn.
Dzięki nowemu rozwiązaniu rolnicy mają pełną kontrolę nad przepływem i źródłami danych bez względu na producenta.
Nowa aplikacja pozwoliła firmom Solorrow i John Deere zintensyfikować działania marketingowo-sprzedażowe każdej z firm. Dealerzy John Deere mogą teraz oferować rolnikom i usługodawcom jeszcze szerszą gamę systemów rolnictwa precyzyjnego, a klienci mogą liczyć na wsparcie techniczne w uruchomieniu i korzystaniu z rozwiązań.
Więcej informacji na temat można uzyskać u dealerów John Deere lub na stronie John Deere Operations Center.