Program, organizowany przez czołowego producenta cukru Diamant, startuje w czerwcu i potrwa kilka kolejnych miesięcy.
Diamant od początku swojej działalności stawia na zrównoważony rozwój. Zapewnia wsparcie nie tylko ponad 1000 pracownikom, wspiera lokalne imprezy kulturalno-sportowe, pomaga służbie zdrowia i straży pożarnej, ale także ich najbliższym. Jedna z największych firm produkujących cukier chętnie wspiera też akcje CSR-owe oraz ciekawe pasje i inicjatywy swoich pracowników.
Już w czerwcu startuje program DOBRE DZIAŁANIA, czyli akcja pomocy dla inicjatyw społecznych, w ramach której najlepsze otrzymają dofinansowanie na rozwój regionu. Celem programu jest wsparcie tych mieszkańców, którzy mobilizują lokalne grupy zainteresowań, działając na rzecz wspólnego dobra. Program podzielony będzie na kilkumiesięczne edycje, a w każdej z nich nagrodzone zostaną 3 inicjatywy. Każda z nich otrzyma po 3000 złotych.
Nabór do programu jest otwarty, a więc może zgłosić się każdy. Organizatorowi zależy na wsparciu tych działań, które są dla regionu wartością dodaną – budują lub wzmacniają jego rozpoznawalność, odpowiadają na jego potrzeby, aktywizują lokalną społeczność, pomagają ocalić od zapomnienia tradycję lub kreować przyszłość. Zgłosić można się poprzez prosty formularz kontaktowy, który oprócz opisu inicjatywy, umożliwia także załączenie materiałów graficzno-filmowych.
Diamant chce wspierać mieszkańców zajmujących się różnymi działaniami. Wśród zgłoszeń mogą być więc regionalne wypieki przygotowane przez koła gospodyń wiejskich, ale też miejskie projekty rozwoju, jak odnowienie dziedzińca lub odmalowanie przystanku autobusowego. Jeśli znasz ciekawe koło zainteresowań, świetlicę dziecięcą lub lokalny chór – poinformuj je o akcji lub sam zgłoś ich potrzebę.
– W każdym biznesie siłą napędową są ludzie. To oni tworzą naszą firmę i pomagają jej się rozwijać – począwszy od uprawy buraka cukrowego, po jego zbiory, przetwarzanie, produkcję cukru i sprzedaż. Każdy z tych etapów jest dla nas szalenie wartościowy, a każda osoba odpowiadająca za konkretne etapy – fundamentem przedsiębiorstwa. Co roku przetwarzamy ponad 4 mln ton polskich buraków, dostarczanych przez ponad 8000 plantatorów. Staramy się więc być dobrym partnerem w biznesie, ale i nieuciążliwym sąsiadem dla lokalnych społeczności. Dlatego w ramach akcji DOBRE DZIAŁANIA chcemy udowodnić, że liczymy się z ich zdaniem i chcemy wspierać działania mogące dodatkowo rozwinąć regiony, w których funkcjonuje nasza firma – komentował Paweł Maciejewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Pfeifer & Langen Polska.