sobota, 9 listopada, 2024
spot_img

Takiego ciągnika jeszcze nie było! Zobacz najnowszy model New Holland T4.80F S [WIDEO]

spot_img

Dziś, miejscowości Mała Wieś, odbyła się długo wyczekiwana premiera najnowszego ciągnika sadowniczego – New Holland T4.80F S. Sprawdźcie, jak prezentuje się nowinka od NH i co oferuje!

New Holland T4.80F S – Prosta budowa, wielkie możliwości

Już na pierwszy rzut oka New Holland T4.80F S wyróżnia się swoją prostotą i solidnością. To ciągnik zaprojektowany z myślą o rolnikach, którzy cenią sobie nieskomplikowaną obsługę i niezawodność w trudnych warunkach pracy. Jego konstrukcja została uproszczona do minimum, co pozwala na szybkie opanowanie wszystkich funkcji, nawet dla osób mniej doświadczonych w obsłudze nowoczesnych maszyn.

Większość funkcji sterowana jest mechanicznie, co sprawia, że nie musisz martwić się o skomplikowaną elektronikę, a w razie potrzeby naprawy są szybkie i mniej kosztowne. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy poszukują trwałego sprzętu na lata, a jednocześnie chcą uniknąć nadmiernej automatyzacji.

Prosta i precyzyjna przekładnia dla lepszej kontroli

W układzie przeniesienia napędu zastosowano prostą mechaniczną przekładnię Shuttle z 3 zakresami i 4 biegami głównymi lub Powershuttle. W tej pierwszej zmiana kierunku jazdy odbywa się mechanicznie sterowanym rewersem (mamy tu sprzęgło cierne), a tej drugiej to zadanie odbywa się hydraulicznie (sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej).

W tym przypadku zmianę kierunku jazdy możemy wykonać bez użycia pedału sprzęgła. Prędkość maksymalna jest określona na 40 km/h. W obu rodzajach przekładni dostępne są biegi pełzające. 

Jednym z kluczowych rozwiązań jest hydraulicznie sterowany rewers, który umożliwia łatwe i płynne zmienianie kierunku jazdy, bez konieczności zatrzymywania się. To szczególnie przydatne podczas manewrowania w ciasnych miejscach lub podczas wykonywania szybkich manewrów w polu.

Potężny silnik FPT pod maską New Hollanda T4.80F S

Pod maską T4.80F S kryje się jednostka napędowa marki FPT, znana z niezawodności i oszczędności paliwa. To solidny silnik, który z łatwością poradzi sobie z wymaganiami intensywnej pracy w sadzie, jednocześnie oferując niskie zużycie paliwa i łatwość serwisowania. Takie połączenie sprawia, że nowy model ciągnika nie tylko dostarcza mocy wtedy, kiedy jest ona potrzebna, ale również minimalizuje koszty eksploatacji.

Seria T4. F S ma zamontowany pod maską silnik FPT. Do wyboru są 4 modele z silnikami o mocy od 75 do 110 KM. Najmniejszy model T4.80 F S ma pod maską 3-cylindrową jednostkę napędową. Do redukcji szkodliwych substancji w spalinach zastosowano katalizator DOC i filtr cząstek stałych DPF. Natomiast w pozostałych od modelu T4. 90F S pracuje 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 l, który spełnia normę emisji spalin Stage V.

W głowicy pracuje 16 zaworów, czyli po cztery na każdy cylinder. Jest to taka sama jednostka napędowa jak w aktualnej serii T5 Utility, Dual Command czy Elektro Command. W największym modelu do dyspozycji jest 110 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 490 Nm.

Operator może korzystać z funkcji zarządzania prędkością obrotową silnika, umożliwiającą wybór 2 zapamiętanych prędkości, co zapewnia precyzyjną i wydajną pracę w polu. Za oczyszczanie spalin odpowiada układ (ATS), który jest wbudowany pod maską. Z przodu ciągnika jest zbiornik na płyn AdBlue. Nad silnikiem jest serce układu oczyszczania spalin. Jest to system opracowany przez FPT. W jednym katalizatorze znajdują się 4 komory.

W pierwszej dochodzi do utylizacji cząstek stałych, dalej jest katalizator DOC do utylizacji tlenków azotu, a w katalizatorze DPF sadzy. Rura wydechowa jest umieszczona pod ciągnikiem z lewej strony.

Nowoczesna kabina Blue CAB

Nowy New Holland T4.80F S produkowany jest w Turcji. Kabina Blue CAB, którą znajdziemy w standardzie, to kolejny atut tego ciągnika. Oferuje komfortowe warunki pracy nawet w najcięższych warunkach pogodowych. Ergonomiczne wnętrze i doskonała widoczność we wszystkich kierunkach sprawiają, że praca w sadzie staje się mniej męcząca, a bardziej efektywna.

Podwójna filtracja

W nowej serii ciągników T4F S zastosowano wiele innych cech, które można znaleźć w pozostałych ciągnikach z gamy ciągników specjalistycznych T4. Obejmują one kabinę z płaską podłogą, która zapewnia szerokie, przestronne i komfortowe środowisko pracy operatora. Oferuje ona więcej miejsca na nogi i zapewnia operatorowi wygodną pozycję siedzącą, jak również ergonomiczny układ sterowania w kabinie o szerokości 1,2 m.

Na uwagę zasługuje opatentowany system podwójnej filtracji Blue Cab 4. Są tu zamontowane tradycyjne filtry kabinowe (pyłkowe) i filtry węglowe, które zapewniają maksymalną ochronę przed chemikaliami, kurzem, pyłkami i mgłą rozpryskową. Przy pracach związanych z ochroną plantacji wyłączane są tradycyjne filtry, a są aktywowane filtry węglowe. W kabinie muszą być zamknięte drzwi i okna. W czasie pracy powstaje nadciśnienie w kabinie, działa klimatyzacja i wentylacja. Do aktywacji tego systemu trzeba poczekać ok. 2 minut. 

Osie do wyboru

W konfiguratorze można zamówić ciągnik z osią standardową F, wówczas szerokość ciągnika na fabrycznym ustawieniu mierzona do krawędzi opon wynosi 1,6 m. Z kolei oś N (Narrow) jest ona węższa – 1,50 m. Opcjonalnie jest dostępna oś SuperSteer gwarantująca maksymalną zwrotność, która przydaje się przy pracy na najciaśniejszych polach. W konstrukcji tej poza zwrotnicami wychylny jest cały przedni most. Promień skrętu wtedy z 55 stopni rośnie do 76 stopni.

Masa własna nowych ciągników jest określona na 2900-3000 kg. Natomiast dopuszczalna masa całkowita jest określona na 4500 kg. Fabryczną opcją w nowej generacji ciągników jest przedni TUZ i WOM pracujący z prędkością 1000 obr./min. Tylny TUZ ma udźwig 2,5 t, a przedni 1,7 t. Pompa tandemowa zasila układ hydrauliczny i podnośnik oraz hydraulikę zewnętrzną. Na tę pierwszą funkcję jest wydatek oleju na poziomie 25 l/min. Natomiast na zawory zewnętrzne i podnośnik w modelach 3-cylindrowych jest wydatek oleju na poziomie 50 l/min, a wersji 4-cylindrowej 73 l/min.

Maksymalnie z tyłu mogą być trzy pary wyjść hydraulicznych i a z boku dwie pary i wolny spływ oleju. Tylny WOM pracuje z prędkością 540 i 540 E obr./min. Trzecią prędkością WOM jest jego praca zależna od jazdy. Najwęższe ogumienie na tylnej osi ma rozmiar 320 R24. Najczęściej są zamawiane koła o szerokości 360 lub 380 R28. 

Podsumowanie – idealny partner w sadzie

New Holland T4.80F S to ciągnik, który z pewnością przyciągnie uwagę każdego sadownika. Prostota obsługi, mocny silnik FPT, mechaniczna przekładnia oraz nowoczesna kabina Blue CAB sprawiają, że jest to maszyna, która idealnie wpisuje się w potrzeby nowoczesnego rolnictwa sadowniczego. Jeżeli szukacie solidnego, funkcjonalnego i komfortowego ciągnika do pracy w sadzie – ten model z pewnością spełni oczekiwania najbardziej wymagających gospodarzy.

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x