niedziela, 1 grudnia, 2024
spot_img

Smak polskiej wołowiny na tajskich talerzach. Polska uzyskała zgodę na eksport mięsa wołowego do Tajlandii

spot_img

Władze Tajlandii ogłosiły zadowalającą wiadomość dla polskiego sektora mięsnego, informując o zezwoleniu na import mięsa wołowego oraz podrobów wołowych z Polski na tajlandzki rynek. Od kiedy polskie mięso wołowe zacznie trafiać na nowy rynek?

Nowe możliwości dla hodowców bydła i przemysłu mięsnego w Polsce

18 sierpnia 2023 roku, Główny Inspektorat Weterynarii w Polsce otrzymał informacje o zatwierdzeniu polskich zakładów mięsnych do prowadzenia eksportu mięsa i podrobów wołowych na teren Tajlandii.

W wyniku wydanej zgody 11 sprawdzonych i certyfikowanych zakładów produkcji wołowiny z Polski zyskało możliwość eksportu swoich produktów na teren Tajlandii. Dla krajowego przemysłu mięsnego otwarcie tego nowego rynku stanowi ogromny krok naprzód, otwierając drzwi dla ekspansji i zwiększenia globalnej obecności.

Decyzja była efektem dokładnego audytu przeprowadzonego przez inspektorów tajlandzkich w roku 2022. Pozwolenie będzie obowiązywało przez okres trzech lat, licząc od sierpnia bieżącego roku.

Warunki i procedury przed pierwszymi wysyłkami

Zanim jednak pierwsze partie mięsa wołowego i podrobów opuszczą Polskę w kierunku Tajlandii, istnieją pewne warunki, które muszą zostać spełnione. Eksport będzie możliwy wyłącznie po uzyskaniu zgody od Głównego Inspektoratu Weterynarii oraz po uzgodnieniu bilateralnego wzoru świadectwa zdrowia, które potwierdzi odpowiednią jakość i stan zdrowia produktów.

Zgodność ze standardami będzie musiała być potwierdzona także poprzez dostosowanie wzoru świadectwa weterynaryjnego do wymagań stawianych przez stronę tajlandzką. Obecnie, proces tworzenia i uzgadniania tych dokumentów jest w toku w Głównym Inspektoracie Weterynarii, bazując na wytycznych dostarczonych przez właściwe służby Tajlandii.

źrodło: MRIRW, GIW

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x