Wiele się ostatnio mówi i działa w kwestii skracania łańcuchów dostaw produktów rolnych na linii: rolnik – konsument. Temat ten podejmują m.in. instytucje krajowe i wspólnotowe – europejskie.
W nawiązaniu do tej idei, także handlowa Sieć Carrefour Polska uruchomiła projekt pod nazwą: „Prosto z pola do 50 km”. Podstawowym założeniem tego przedsięwzięcia jest, jak informuje sieć: „skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami”.
W związku z tym, w wybranych sklepach detalisty pojawiła się specjalna strefa z produktami pochodzącymi od małych, pobliskich gospodarstw rolnych.
Prosto z pola do 50 kilometrów
Projekt zakłada współpracę z lokalnymi gospodarstwami rolnymi, których towary sprzedawane będą na specjalnie oznakowanych stoiskach w placówkach Carrefour. Tego rodzaju oferta uwzględniająca lokalnego producenta docelowo zastąpić ma asortyment zamawiany do tej pory z magazynu centralnego sieci.
– Realizując projekt „Prosto z pola do 50 km” nasza sieć nie tylko zapewnia klientom bezpośredni dostęp do produktów wysokiej jakości, ale również przyczynia się do rozwoju polskiego rolnictwa i lokalnej przedsiębiorczości. Dlatego zapraszamy rolników i grupy producentów do współpracy w ramach dostaw lokalnych bezpośrednio do naszych sklepów – mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska.
Pionierzy projektu
Pierwszym dostawcą, który wyraził wolę udziału w projekcie sieci Carrefour Polska jest wielopokoleniowe gospodarstwo rolne Tomasza Starnowskiego ze Starych Babic niedaleko Warszawy. Warzywa pochodzące z tego gospodarstwa sprzedawane już są na specjalnie oznaczonych stanowiskach w hipermarkecie Reduta i supermarkecie Skorosze w Warszawie. W ofercie tej znajdują się: brokuły, buraki, cebula, kalafior, kapusta, ziemniaki, a wkrótce dostępne będą także pory i ogórki.
Carrefour zapowiada już rozszerzanie projektu o nowe, bezpośrednie relacje handlowe z lokalnymi dostawcami w całej Polsce.
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło: Carrefour Polska Sp. z o.o.
Foto: Pixabay
Biedronka deklaruje współpracę z polskimi dostawcami warzyw i owoców