piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Koniec promocji mięsa i wina? Copa-cogeca wyraża sprzeciw!

spot_img

Polityka promocji produktów rolnych UE to konkurencyjność sektora rolnego UE. W tym roku Komisja Europejska wzięła pod lupę promocję dotychczasowej promocji żywności aby lepiej przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „od pola do stołu”. Niestety nowe plany mogą wykluczyć promocję czerwonego mięsa i wina które jak wiadomo z historii są integralną częścią naszego dziedzictwa kulinarnego.

Związki rolnicze mówią stanowcze NIE

Spotkanie  zespołu  międzypartyjnego  Parlamentu  Europejskiego „Sektor wina, napojów alkoholowych i artykułów  żywnościowych” miało miejsce w kontekście coraz intensywniejszej debaty na temat przyszłości polityki promocji produktów rolnych UE, zwłaszcza w odniesieniu do  roli produktów mięsnych i alkoholu. Komisja Europejska zorganizowała konsultacje publiczne, które  potrwają do 23 czerwca br., by móc opracować wytyczne dla poprawionej polityki promocji w związku ze strategią „od pola do stołu”. 

Z  okazji  tej  konferencji,  przewodniczący  grupy  roboczej  „Promocja”  Copa-Cogeca,  Jerzy Wierzbicki zaznaczył istotę promocji produktów rolnych w życiu. Podczas wypowiedzi zaznaczył, że parmezan, camembert, kiełbaski, szynki  i wina są znane na całym świecie właśnie dzięki polityce promocji.

Jeśli wsparcie dla pewnych produktów, jak mięso  czy  wino  zostanie  wstrzymane,  skorzystają  na  tym  jedynie wielkie  firmy ponadnarodowe,  będące  w  stanie  prowadzić  marketing  na  skalę  globalną  i  utrzymać  swój udział na rynku eksportowym.” –informuje. Jerzy Wierzbicki dodatkowo zahaczył o istotny aspekt, który nie może przebić się ze środowiska rolniczego, mianowicie o godność producentów rolnych. 

Biorąc pod uwagę fakt, że hodowcy i winiarze, niestrudzenie  oraz  w  milczeniu  pracują  na  rzecz  poprawy  zrównoważoności swoich  gospodarstw, wprowadzenie kolejnych abstrakcyjnych wręcz zmian może wywrzeć szkodliwe i odwrotne skutki od zamierzonych. Konsultacje unijnej polityki promocyjnej trwają do 23 czerwca br. Więcej informacji na stronie internetowej Komisji Europejskiej:

https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12782-Information-and-promotion-measures-for-agricultural-and-food-products-in-the-internal-market-and-in-non-EU-countries

źródło: copa-cogeca.eu
zdj: pixabay.com

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x