Polityka promocji produktów rolnych UE to konkurencyjność sektora rolnego UE. W tym roku Komisja Europejska wzięła pod lupę promocję dotychczasowej promocji żywności aby lepiej przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „od pola do stołu”. Niestety nowe plany mogą wykluczyć promocję czerwonego mięsa i wina które jak wiadomo z historii są integralną częścią naszego dziedzictwa kulinarnego.
Związki rolnicze mówią stanowcze NIE
Spotkanie zespołu międzypartyjnego Parlamentu Europejskiego „Sektor wina, napojów alkoholowych i artykułów żywnościowych” miało miejsce w kontekście coraz intensywniejszej debaty na temat przyszłości polityki promocji produktów rolnych UE, zwłaszcza w odniesieniu do roli produktów mięsnych i alkoholu. Komisja Europejska zorganizowała konsultacje publiczne, które potrwają do 23 czerwca br., by móc opracować wytyczne dla poprawionej polityki promocji w związku ze strategią „od pola do stołu”.
Z okazji tej konferencji, przewodniczący grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca, Jerzy Wierzbicki zaznaczył istotę promocji produktów rolnych w życiu. Podczas wypowiedzi zaznaczył, że parmezan, camembert, kiełbaski, szynki i wina są znane na całym świecie właśnie dzięki polityce promocji.
„Jeśli wsparcie dla pewnych produktów, jak mięso czy wino zostanie wstrzymane, skorzystają na tym jedynie wielkie firmy ponadnarodowe, będące w stanie prowadzić marketing na skalę globalną i utrzymać swój udział na rynku eksportowym.” –informuje. Jerzy Wierzbicki dodatkowo zahaczył o istotny aspekt, który nie może przebić się ze środowiska rolniczego, mianowicie o godność producentów rolnych.
Biorąc pod uwagę fakt, że hodowcy i winiarze, niestrudzenie oraz w milczeniu pracują na rzecz poprawy zrównoważoności swoich gospodarstw, wprowadzenie kolejnych abstrakcyjnych wręcz zmian może wywrzeć szkodliwe i odwrotne skutki od zamierzonych. Konsultacje unijnej polityki promocyjnej trwają do 23 czerwca br. Więcej informacji na stronie internetowej Komisji Europejskiej:
źródło: copa-cogeca.eu
zdj: pixabay.com