piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

c

spot_img

Manitou Dealer Excellence – to wyróżnienie, które na całym świecie otrzymują tylko nieliczni. Oznacza ono wyśrubowane normy, jakość i standardy na najwyższym poziomie. Teraz klienci w Polsce również mogą sprawdzić je w praktyce – w tym roku Gravit – jako jedyna firma na świecie otrzymała to wyróżnienie. Co zyskują na tym jej klienci?

3 stopnie klasyfikacji współpracy z dilerami

W Manitou są trzy stopnie klasyfikacji współpracy z dilerami. Pierwszy, najbardziej podstawowy to Dealer Approved, średni to Dealer Commitment, a najwyższy – Dealer Partner. Wszystko zależy tu od stopnia zaangażowania dilera we współpracę z producentem, ale też od norm i standardów, jakie utrzymuje w swojej działalności oraz w obsłudze klienta. Są one potwierdzane corocznym audytem. Warto więc sprawdzać, jaki status ma diler – to może wyjaśniać, dlaczego w jednej firmie klienci muszą czasem dłużej czekać na odpowiedź z jego strony, na maszynę Manitou lub jej serwis, a w innej mają wszystko „od ręki”.

Z wymienionych powyżej klasyfikacji, tylko Dealer Partner (czyli najwyższy stopień) może dodatkowo, w ramach wyróżnienia, otrzymać status „Excellence”. Co to oznacza? Z jednej strony – że jego normy i zaangażowanie są na światowym, najwyższym poziomie. Z drugiej, że musi utrzymywać jasno i szczegółowo określone wysokie standardy obsługi klienta. Jest to więc wyróżnienie i prestiż dla dilera, które bezpośrednio przekłada się też na zysk klienta. 

Gravit jako pierwsza polska firma uzyskała tytuł Manitou Dealer Excellence. – Świadczy to o najwyższych standardach świadczenia usług przez dilera. Tytuł ten może otrzymać tylko w przypadku, gdy w trudnych problemach serwisowych zawsze kontaktuje się z fabryką w ciągu pierwszej godziny od zgłoszenia problemu, a po otrzymaniu odpowiedzi od razu działa z naprawą, a nie kontaktuje się w dostępnym maksymalnym przedziale czasowym na taką interwencje – czyli do 48 godzin – wyjaśnia Wojciech Mankiewicz, dyrektor Manitou Polska. – Jest to ogromna korzyść dla klienta – u dilera z tytułem Excellence ma on szybkość informacji, a więc też mniej przestojów w pracy, ale też sprawniejsze procedury, np. szybszą wysyłkę części. Co więcej, serwisanci tego dilera mają więcej szkoleń (fabryka do tego dokłada), a więc klient dostaje lepsze wsparcie serwisowe – podkreśla Wojciech Mańkiewicz, manager sprzedaży w segmencie maszyn rolniczych Manitou Polska.

Tyle teorii. Jak to wygląda w praktyce?

Dojrzała współpraca

Jako firma, Gravit funkcjonuje już niemal 36 lat, a ponad połowę tego czasu – z marką Manitou na pokładzie. To dojrzała, „pełnoletnia” współpraca.

Mamy doświadczenia z różnymi markami. We współpracy cenimy pewną swobodę działań – stawiamy sobie ambitne cele i zawsze chcemy mieć wpływ na to, jak one są realizowane. Nie chcemy, aby taka współpraca nas ograniczała. Oczywiście, często nasze cele są spójne z tym, co producent chce osiągnąć. Z Manitou tak to właśnie wygląda. Mamy wspólne cele i swobodę działania. To daje nam ogromną motywację do tego, żeby się jeszcze bardziej angażować. Bardzo lubimy tę markę – z resztą stąd nasze do niej przywiązanie. Przez te lata wypracowaliśmy już świetne rozwiązania. Teraz to już taka dojrzała, partnerska relacja biznesowa. Dobrze nam razem – mówi Witold Krzyszczak, współwłaściciel firmy Gravit.

Maszyny Manitou pojawiły się w Gravit w 2006 roku. Zaczęło się od sprzedaży nowych ładowarek teleskopowych, z czasem doszły do oferty maszyny przegubowe, przez chwilę w sprzedaży były też wózki widłowe. Natomiast dzisiaj jest to dystrybucja nowych ładowarek teleskopowych, ale też ich wynajem długo- i krótkoterminowy, standardowy lub z opcją późniejszego wykupu. Do tego dochodzi sprzedaż maszyn używanych. No i wiadomo – serwis oraz sprzedaż części zamiennych i osprzętu do ładowarek. Warto tu podkreślić, że diler działa w segmencie rynku maszyn rolniczych, budowlanych i komunalnych.

Co więcej, odkupujemy starsze ładowarki Manitou od klientów, w zamian oferując im nowe. Więcej już chyba nic nie można dodać, to w pełni kompleksowa oferta – podkreśla Tomasz Pałubski, kierownik produktu Manitou w Gravit. – Pracuję tu już 16 lat i przez ten czas Manitou jeszcze mi się nie znudziło, klientom z resztą też nie – zainteresowanie jest bardzo duże, marka jest rozpoznawalna i dobrze kojarzona – dodaje.

Cała oferta dostępna jest na stronie www.gravit.pl, na której jest też sklep internetowy. Można zamówić tam części, materiały eksploatacyjne i osprzęty do ładowarek teleskopowych, a wysyłka na terenie Polski jest realizowana maksymalnie w 24 godziny. Jeśli klient nie potrafi dobrać części, to otrzyma tam błyskawiczne wsparcie techniczne – w trybie online dzięki „live chat” lub telefonicznie.

Sprawdzone rozwiązania

Biorąc pod uwagę kompleksowość oferty, można śmiało powiedzieć, że Gravit podąża za potrzebami klientów i za szybko zmieniającymi się czasami. A nawet więcej – nie tylko za nimi podąża, ale też nadąża, a nawet je wyprzedza. Klienci otrzymują tu obsługę 360 stopni i jednocześnie sprawdzone rozwiązania oraz doradztwo w ich doborze. Z resztą to właśnie jest misja firmy.

W dzisiejszych czasach nie można być amatorem. Często trzeba np. pomóc klientowi w doborze najlepszej maszyny do zadań, które ma ona wykonać. Z kolei w przypadku awarii nasz zespół musi mieć dużą wiedzę, ale też szybko i sprawnie działać. To profesjonalizm decyduje o tym, czy klient będzie zadowolony, czy nie. Naszym celem jest ułatwienie życia i pracy naszym klientom. Skupiamy się więc na nich, ich potrzebach i pod to budujemy ofertę – podkreśla Witold Krzyszczak.

Jak więc można się domyślać, Gravit nie spoczywa na laurach, wciąż ma bardzo ambitne plany. Aktualnie trwa już budowa multi-usługowego centrum, którego aranżacja i charakter mają za zadanie usprawnić dalszą pracę z marką Manitou – powstanie tam duże centrum serwisowe ze specjalistycznym sprzętem, magazyn części zamiennych, biura czy show room z ekspozycją maszyn.

Cała oferta dostępna jest na stronie www.gravit.pl, gdzie znajduje się także sklep internetowy z częściami, materiałami eksploatacyjnymi i osprzętem do ładowarek teleskopowych. Wysyłka na terenie Polski realizowana jest maksymalnie w 24 godziny, a klienci mogą liczyć na szybkie wsparcie techniczne online lub telefonicznie.

Rental szyty na miarę

Gravit Rental to najmłodszy koncept w ofercie, rozwijany dopiero od kilku lat. Dostępna jest tu flota maszyn do wynajęcia „od ręki”. To rozwiązanie bardzo wygodne i dla wielu – najbardziej korzystne. Dlaczego? Bo nie trzeba wydawać dużej sumy pieniędzy na nową maszynę, która będzie przez część roku stała, a do tego odchodzą też inne zmartwienia.

Maszyną przecież też trzeba się zajmować, ubezpieczać, przed sezonem zrobić przegląd, serwisować, jak coś się popsuje. W przypadku wynajmu – wszystko to jest po naszej stronie. Jeśli cokolwiek się wydarzy, to wystarczy telefon do Gravit Rental – awarię od razu naprawiamy, a jeśli widzimy, że zajmie to więcej czasu, to podstawiamy maszynę zastępczą. I tak samo dobieramy właściwie osprzęty – klient nie musi ich szukać, kupować. Wszystko mu dostarczamy na miejsce pracy. Wraz z wynajmem klient dostaje więc spokój ducha – wyjaśnia Izabela Kacprzak, manager ds. marketingu.

W Gravit Rental każdy klient ma przypisanego swojego opiekuna, a formalności są ograniczone do minimum, niezależnie od tego, czy zdecyduje się on na wynajem na kilka dni czy na kilka lat. Oczywiście, jeśli maszyna mu się spodoba, może też ją wykupić.- Dla mnie to bardzo ważne, że diler oferuje zarówno sprzedaż, jak i wynajem, wtedy staje się kompleksowym dilerem. Oczywiście, do tego trzeba mieć standardy, umiejętności i zasoby – aby sprzedać maszynę używaną, trzeba ją odpowiednio przygotować, dać gwarancję, musi ona przejść konkretną procedurę, standaryzację. Coś jak ISO – co gwarantuje, że będzie ona w pełni sprawna i gotowa do pracy u klienta. I to są też standardy Excellence – zauważa Wojciech Mańkiewicz.

Diler na światowym poziomie

Gravit dba o wysokie standardy nie od dziś. Przyznany mu tytuł Manitou Dealer Excellence to uhonorowanie pracy całego zespołu i wieloletniego doświadczenia firmy, chociaż wiadomo, że ogromne znaczenie miała tu kompleksowość oferty i zaangażowanie oraz lojalność względem marki.

To ogromne wyróżnienie. Jest ono dla nas potwierdzeniem, że firma Gravit jest pionierem we wprowadzaniu nowych standardów na polski rynek dilerów maszyn budowlanych, rolniczych i komunalnych. To też potwierdzenie naszego profesjonalizmu i lojalności względem marki Manitou, naszego ogromnego zaangażowania i kompleksowości w podejściu do klienta oraz całej branży – podkreśla Izabela Kacprzak.

To podsumowanie pracy całego zespołu Gravit. Na nasz sukces składa się konsekwencja, ciężka praca i uczciwość, która jest ogromną, choć czasem niedocenianą wartością – dodaje Witold Krzyszczak.

spot_imgspot_img
Agro Profil
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze. Agro Wydawnictwo powstało w styczniu 2016 roku i od tego czasu regularnie przekazuje polskim rolnikom wiedzę ułatwiającą prowadzenie nowoczesnego gospodarstwa. Każdego roku Magazyn Agro Profil uczestniczy w wielu wydarzeniach branżowych - między innymi Agro Show, Agro Tech Kielce, Polagra Premiery, Agro-Park, Targi Książki i wielu innych. Wydawnictwo współpracuje z wieloma pracownikami naukowymi takich placówek jak np. Instytut Ochrony Roślin, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu czy też Politechniki Bydgoskiej.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x