Do 31 sierpnia br Komisja Europejska zaprasza do udziału w konsultacjach publicznych i przekazywania opinii w sprawie tak zwanych: zielonych roszczeń (ang: green claims)– czyli obiegowych, w tym handlowych, twierdzeń dotyczących wpływu produktów lub usług na środowisko. Celem konsultacji oraz przyszłych zmian w przepisach jest uporządkowanie tematu i sprawienie by twierdzenia (czyli np. obiegowe treści marketingowe) były wiarygodne, porównywalne i możliwe do zweryfikowania w całej UE. Szczególnie ważne jest tu ograniczenie tzw. pseudoekologicznego marketingu znanego w branżowym żargonie: zielonym praniem (ang.: greenwashing), czyli stwarzaniem przez firmy mylnego wrażenia w kwestii ich wpływu na środowisko.
Klient musi wiedzieć
Inicjatywa Komisji Europejskiej ma pomóc klientom i inwestorom w podejmowaniu decyzji o zakupach. Ma się też przyczynić do zwiększenia zaufania konsumentów do tzw. zielonych etykiet i informacji. To informacja bardzo ważna dla polskich rolników i producentów rolnych, którym – o czym często informują – zależy na wysokiej jakości produktów rolno-spożywczych.
Komisja i Polska Izba Mleka
Szczegółowa informacja i ankieta znajduje się na stronie Komisji Europejskiej pod linkiem:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12511-Environmental-claims-based-on-environmental-footprint-method
Uwagi przyjmuje też m.in. Polska Izba Meka, która prosi o przesłanie uwag i komentarzy do dnia 6 sierpnia br.
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło: Komisja Europejska, Polska Izba Mleka
Foto: Envato