piątek, 22 października, 2021
spot_img

E-sklep – czyli od producenta żywności do konsumenta skróconą drogą

-REKLAMA-spot_img
-REKLAMA-spot_img

Pandemia COVID- 19 zmieniła nasze życie . Po jej wybuchu, rolnicy nie mogli sprzedawać produktów, wytwarzanych we własnych gospodarstwach rolnych  a konsumenci, szczególnie ci z miast mieli utrudnione możliwości dotarcia do żywności wysokiej jakości, dostępnej wcześniej na targowiskach i bazarach. W odpowiedzi na problem powstała platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż produktów przez rolników bezpośrednio konsumentom.

Konkurencyjne ceny

Dzięki skróceniu drogi od producenta do konsumenta ceny produktów są konkurencyjne w porównaniu do cen w sklepie. Na mazowieckim bazarku za kilogram wiśni zapłacimy 5zł/kg a na wielkopolskim za kilogram ziemniaków 1,10zł  Oferty są zróżnicowane, można wystawiać i kupować zboża, zwierzęta hodowlane, warzywa i owoce a nawet regionalne produkty takie jak miód czy ser. Pomysł wywiódł się z Boguchwały. Prekursorem tego działania był Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego. Jako pierwszy z 16 wojewódzkich ośrodków, umożliwił wystawcom ze swojego regionu bezpłatne promowanie produktów, a konsumentom z całej Polski – dotarcie do tych informacji za pośrednictwem Podkarpackiego e-bazarku.

Odbiór produktów ma charakter osobisty i zależy od uzgodnień obu stron, natomiast Ośrodek – poprzez e-bazarek – pośredniczy w nawiązaniu kontaktów i znalezieniu produktów odpowiadających wymaganiom konsumenta. Ogromnym plusem jest brak nakładanej marży przez pośredników Dzięki takiemu działaniu konsument płaci dokładnie tyle, ile proponuje rolnik.

W każdym ODR działają specjalnie utworzone infolinię oferując pomoc zarówno producentom, chcącym zaprezentować swoje produkty na stronie e-bazarku, jak i konsumentom, szukającym interesujących ich produktów.

„”Wierzę w to, że to jest przyszłość. We wrześniu uruchamiamy nabór na dofinansowanie takich systemów jak „paczka od rolnika” czy wiejska e-skrzynka”. Chcemy przeznaczyć 5 mln euro z PROW 2014-2020 w ramach działania „współpraca” – poinformował wiceminister. Ocenił, że rozwinięcie takich inicjatyw nie jest łatwe i wymaga wielu tygodni przekonywania rolników do wspólnego działania.

Magazyn Agro Profil

Tańsze ceny na skutek braku marż nakładanych przez producentów oraz “towar prosto od producenta” może sprawić, że  E-bazarek stanie się konkurencją dla popularnych sieci handlowych.

Autor: Maria Chmal
źródło: forsal.pl
Zdjęcie: Envato

-REKLAMA-spot_imgspot_img
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

Podobne artykuły

Śledź nas

[td_block_social_counter facebook="magazynrolniczy" style="style6 td-social-boxed" open_in_new_window="y" f_counters_font_family="394" f_network_font_family="891" f_counters_font_size="eyJhbGwiOiIxNCIsImxhbmRzY2FwZSI6IjEzIiwicG9ydHJhaXQiOiIxMiJ9" f_network_font_size="eyJhbGwiOiIxMyIsImxhbmRzY2FwZSI6IjExIiwicG9ydHJhaXQiOiI5In0=" counter_color="#ffffff" counter_color_h="#ffffff" network_color="#ffffff" network_color_h="#ffffff" tdc_css="eyJsYW5kc2NhcGUiOnsibWFyZ2luLWJvdHRvbSI6IjMwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9LCJsYW5kc2NhcGVfbWF4X3dpZHRoIjoxMTQwLCJsYW5kc2NhcGVfbWluX3dpZHRoIjoxMDE5LCJwb3J0cmFpdCI6eyJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiMjAiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sInBvcnRyYWl0X21heF93aWR0aCI6MTAxOCwicG9ydHJhaXRfbWluX3dpZHRoIjo3NjgsInBob25lIjp7Im1hcmdpbi1ib3R0b20iOiI0MCIsImRpc3BsYXkiOiIifSwicGhvbmVfbWF4X3dpZHRoIjo3NjcsImFsbCI6eyJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiNDAiLCJkaXNwbGF5IjoiIn19" twitter="AgroProfil" youtube="channel/UC_ihWVO4q56jp1TByKKa0yQ"]

Ostatnie artykuły