piątek, 26 kwietnia, 2024
spot_imgspot_img

Akcja „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” pod lupą! UOKiK stawia zarzuty właścicielowi sieci

spot_img

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił trzy zarzuty postawił zarzuty Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci Biedronka. Są one związane z akcją promocyjną – „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna. Spółce grozi ogromna kara finansowa w wysokości do nawet 10 proc. rocznego obrotu

Zarzuty tkwią w szczegółach akcji

„Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” to akcja promocyjna, w której przedsiębiorca zobowiązał się do utrzymania w okresie od 12 kwietnia do 30 czerwca 2022 roku stałej ceny regularnej 150 najczęściej kupowanych produktów. Przekazy reklamowe, które towarzyszyły promocji zapewniały, że jeśli klienci znajdą te produkty w korzystniejszych cenach w innych sklepach, to Biedronka zwróci im różnicę.

„Jeśli już klienci do niego dotarli, dowiedzieli się, że nie wystarczyło — zgodnie z hasłem reklamowym — znaleźć tańszy produkt w innym sklepie. Regulamin wprost wskazywał, że produkt ten należało kupić i to nie tylko w sklepie Biedronki, ale również u konkurencji, która została w regulaminie ograniczona do najpopularniejszych sieci. By uzyskać zwrot różnicy w cenach, warunków regulaminowych było dużo więcej i były wymagające, a wręcz uciążliwe, co mogło uczynić skorzystanie z akcji promocyjnej nieopłacalnym” – podano w komunikacie UOKiK.

Następnie konsumenci mieli przesłać elektroniczne zgłoszenie w ciągu 7 dni od zakupów. Gdy zostało ono przyjęte, dostawali numer zgłoszenia i zobowiązani byli do wysyłki pocztą tradycyjną (na własny koszt) oryginałów dowodów zakupu i zdjęć. Prezes UOKIK uznał, że hasła reklamowe w opisanym powyżej zakresie mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Gdy zwrot został komuś przyznany, klienci sieci mogli spodziewać się otrzymania zwrotu różnicy cen w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania. Tymczasem regulamin precyzował, że dostaną oni wyłącznie e-kod o wartości zgłaszanej różnicy w cenie, do wykorzystania tylko w sklepach sieci i tylko w terminie 7 dni od jego otrzymania.

Źródło: businessinsider.pl

Agro Profil
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze. Agro Wydawnictwo powstało w styczniu 2016 roku i od tego czasu regularnie przekazuje polskim rolnikom wiedzę ułatwiającą prowadzenie nowoczesnego gospodarstwa. Każdego roku Magazyn Agro Profil uczestniczy w wielu wydarzeniach branżowych - między innymi Agro Show, Agro Tech Kielce, Polagra Premiery, Agro-Park, Targi Książki i wielu innych. Wydawnictwo współpracuje z wieloma pracownikami naukowymi takich placówek jak np. Instytut Ochrony Roślin, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu czy też Politechniki Bydgoskiej.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x