piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Zwrot zaległych opłat za mleko i dopłata do udziałów

spot_img

Do 15 sierpnia 2021 r. ARiMR prowadzi nabór wniosków o wsparcie dla producentów rolnych, którzy w roku 2019 lub 2020 nie otrzymali zapłaty za sprzedane mleko w związku z upadłością podmiotu skupującego oraz na sfinansowanie wpłaty niewpłaconej części udziałów w przetwarzających produkty rolne spółdzielniach. Kto może liczyć na pomoc?

Na wsparcie mogą liczyć rolnicy, którzy w latach 2019-2020 co najmniej raz sprzedali mleko i nie otrzymali za nie zapłaty, w związku z tym, że podmiot skupujący upadł. Do wniosku trzeba dołączyć kopie faktur bądź rachunków potwierdzających sprzedaż surowca oraz duplikat listy wierzytelności lub innego dokumentu potwierdzającego istnienie zobowiązania. Wsparcie ma charakter pomocy de minimis w rolnictwie (wsparcie państwa, które udziela się producentom rolnym a które nie wymaga notyfikacji). Jego wysokość nie będzie mogła być wyższa niż 80 proc. kwoty wynikającej z niezapłaconych faktur, rachunków lub innych dowodów potwierdzających sprzedaż mleka.

Przepisy przewidują również, że producenci rolni mogą ubiegać się o pomoc, w wysokości do 40 tys. zł na jednego rolnika, na sfinansowanie udziałów (wpłaty niewypłaconej części udziałów) w podmiotach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa produktów rolnych. Wsparcie to ma również charakter pomocy de minimis.

Jak składać wnioski?

Wnioski składać należy w biurach powiatowych Agencji właściwych ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić osobiście,  przekazać przy pomocy platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną.  Za datę złożenia będzie uważana data złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku w placówce Agencji, a w przypadku platformy ePUAP i rejestrowanej przesyłki pocztowej – data nadania.

Źródło:arimr.pl
Zdj:pixabay.com

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x