Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że do 30 listopada br. producenci rolni składać mogą wnioski o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę. Wnioski należy składać za pośrednictwem publicznej aplikacji internetowej pod nazwą: „Zgłoś szkodę rolniczą”.
Nowa funkcja aplikacji
Tym razem jednak aplikacja zyskała dodatkową funkcjonalność, która umożliwia wycofanie wniosku lub anulowanie podpisu złożonego na wysłanym dokumencie.
Należy jednak wiedzieć, że z funkcji tej skorzystać można tylko i wyłącznie w przypadku gdy nasz wniosek nie został przetworzony, tzn. nie został wygenerowany protokół oszacowania strat lub kalkulacja z dokonanych przez aplikację wyliczeń.
Zalety nowych funkcji
Wycofanie wniosku umożliwi usunięcie z konta danych gospodarstwa w celu umożliwienia zaimportowania danych z e-WnioskuPlus gospodarstwa rolnego do innego zalogowanego użytkownika.
Natomiast anulowanie podpisu cyfrowego złożonego na wniosku o statusie „wysłany” umożliwi jego edycję w celu jego aktualizacji lub uzupełnienia albo wycofania.
Dodajmy, że wycofanie wniosku po anulowaniu podpisu wymaga dokonania dodatkowych czynności związanych z wycofaniem wniosku.
Aplikacja suszowa dostępna pod adresem na rządowej podstronie: „aplikacje gov.pl” w zakładce: „/app/susza/”.
Źródło: MRiRW
Foto: Pixabay