wtorek, 10 grudnia, 2024

Trendy w ekozakupach Polaków. Za jakość jesteśmy w stanie zapłacić więcej

spot_img

Najnowszy raport Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków” pokazuje co sprawia, że sięgamy po dany produkt. Najważniejsze kryteria to nadal cena, tuż za nią uplasował się smak oraz lokalność i marka.  Na szczególną uwagę zasługuje wybór żywności ekologicznej. Zgodnie z badaniem aż 67% kupujących twierdzi, że wyższa cena nie jest dla nich przeszkodą.

Szukamy zdrowych, łatwo dostępnych i ekologicznych produktów 

Oprócz kluczowego kryterium jakim jest cena, Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość. Według 53% ankietowanych produkt musi być smaczny. 1/3 respondentów wskazała, że istotnym czynnikiem przy wyborze jest także to czy artykuły są lokalne oraz czy są znanej i lubianej marki. Duże znaczenie przy codziennych zakupach ma również dostępność. Aż 29% zapytanych, przyznało, że zwraca na to uwagę. Oprócz powyższego, 28% zwraca uwagę na kwestie zdrowotne, 14% na łatwość przygotowania a 11% wybiera produkty pod kątem ekologii i ochrony środowiska.

Raz na jakiś czas możemy wydać więcej

Coraz bardziej wyedukowane społeczeństwo bacznie przygląda się swojej diecie. Jak wynika z raportu ekologiczne produkty spożywcze przynajmniej raz na jakiś czas kupuje 86% konsumentów.  Wśród nich 67% jest w stanie za taki produkt zapłacić więcej niż za podobny nieekologiczny. Co ciekawe w przypadku artykułów BIO, 19% ankietowanych nie godzi się na wyższy koszt zakupu.  Jak wskazują eksperci Farmy Świętokrzyskiej, największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się przede wszystkim ekologiczne owoce i warzywa jako produkty nieprzetworzone i kojarzone ze zdrowym odżywianiem i trybem życia. Znacząca grupa osób decyduje się również na ekologiczne kiszonki.

Dane prezentowane w raporcie „Trendy w ekozakupach Polaków” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Farmy Świętokrzyskiej przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Reprezentatywna próba badanych wyniosła N=1077. Dobrano ją z ogólnopolskiej próby Polaków w wieku od 18 lat wzwyż. Próba wyjściowa odpowiadała strukturze populacji m.in. pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania w kwotach łącznych.

A wy? Na co zwracacie uwagę podczas codziennych zakupów? Kierujcie się ceną czy jakością? A może jednym i drugim? Koniecznie dajcie znać w komentarzach. 

Źródło: biznes.interia.pl
zdj:unsplash

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x