Co znajdziesz w artykule?
Producent japońskich maszyn rolniczych i komunalnych Kubota znalazł się na podium w klasyfikacji sprzedaży ciągników za ubiegły rok. Jednocześnie w dalszym ciągu utrzymuje czołowe miejsce w segmencie ciągników sadowniczych ̶ wynika z danych Martin & Jacob (Agritrac).
Miejsce na podium
Według danych Agritrac w okresie od stycznia do grudnia 2018 roku zarejestrowano 8860 nowych ciągników, z czego 930 sztuk stanowiły ciągniki Kubota. To zapewniło japońskiemu producentowi 3. miejsce wśród najchętniej wybieranych marek i 10,5% udziału w rynku ciągników w Polsce. W omawianym okresie najpopularniejszym modelem marki Kubota był L5040, który wybrało 126 nabywców. W ubiegłym roku rolnicy chętnie kupowali również modele M5111 (112 rejestracji), M5091 (93 rejestracje), L1361 (49 rejestracji) oraz B1241 (45 rejestracji). Pomarańczowe ciągniki często wybierali mieszkańcy województwa mazowieckiego (252 rejestracji), lubelskiego (120 rejestracji), łódzkiego (72 rejestracje), wielkopolskiego (65 rejestracji) oraz podlaskiego (57 rejestracji).
W nowym roku Kubota nie zwalnia tempa. Według raportu Agritrac podsumowującego rynek ciągników za styczeń 2019 r. japońska marka nadal utrzymuje się na trzecim miejscu z liczbą 43 rejestracji. W minionym miesiącu najchętniej wybieranymi były modele L1361 i M4072.
Konsekwentna droga do podium
Na polskim rynku Kubota jest obecna od 2004 roku, kiedy firma Marubeni Machinery Distribiution Poland Sp. z o.o. rozpoczęła dystrybucję ciągników rolniczych tej japońskiej marki. Trzy lata później gama oferowanych produktów została poszerzona o pomarańczowe ciągniki kompaktowe i kosiarki profesjonalne. W grudniu 2011 roku przekazano nabywcy tysięczną maszynę sprzedaną w Polsce. Był to ciągnik sadowniczy M7040N.
Obecny poziom sprzedaży to efekt konsekwentnej strategii. Jeszcze 10 lat temu Kubota zajmowała 18. miejsce w klasyfikacji marek ciągników ze sprzedażą na poziomie 151 maszyn (dane Agritrac za 2009 rok). Olbrzymi skok nastąpił po tym, jak w listopadzie 2012 roku koncern Kubota otworzył w Polsce swoje własne przedstawicielstwo. W 2014 japońska marka awansowała na 4. miejsce i od tamtej pory utrzymuje się w czołówce.
Od początku swojej obecności na rynku firma zgodnie z filozofią kaizen rozwija swoje sprawdzone rozwiązania i cieszące się popularnością produkty. Efektem tego jest m.in. ubiegłoroczna nowość, czyli seria uniwersalnych ciągników M4002, będąca następcą modeli Kubota M6060 i M7060.
Lider w sadach
Według danych Agritrac już kolejny rok L5040 pozostaje najczęściej wybieranym ciągnikiem sadowniczym. W 2018 roku sprzedano 126 sztuk tego modelu. Japoński producent konsekwentnie rozwija ten segment. W ubiegłym roku do polskich dilerów trafiły nowe „wąskie” modele serii M – M5071N oraz M5091N, a L5040 został zmodernizowany i otrzymał oznaczenie L2501. Biorąc pod uwagę egzemplarze L5040, M7040N, M5071N oraz M5101N daje to 167 pomarańczowych maszyn spośród 484 ogólnie sprzedanych w 2018 roku. Tym samym Kubota dzierży 34,5% udziału w rynku ciągników sadowniczych.
O firmie Kubota
Koncern Kubota Corporation, założony w 1890 roku przez Gonshiro Kubota, jest przedsiębiorstwem globalnym działającym w wielu różnych branżach. Oprócz produkcji ciągników i urządzeń dla rolnictwa, firma wytwarza m.in. silniki i sprzęt budowlany oraz produkty związane z systemami wodociągowymi oraz z ochroną środowiska naturalnego, jak na przykład stacje uzdatniania wody i oczyszczalnie ścieków. Firma, której oficjalna siedziba znajduje się w Osace (Japonia), obecna jest w 110 krajach i zatrudnia ponad 39 tysięcy pracowników.
źródło: mat. prasowe Kubota
fot. Kubota