Ceny paliw, a w szczególności oleju napędowego utrzymają się już od jakiegoś czasu na rekordowo wysokim poziomie i to niezależnie, czy mówimy o cenach na stacjach, czy o zamówieniach hurtowych.
Zbiór kukurydzy na kiszonkę jest naprawdę energochłonnym procesem, co wymusza na producentach stosowanie bardzo mocnych jednostek napędowych w sieczkarniach.
Jednak kluczowym parametrem odzwierciedlającym sprawność takiej sieczkarni jest ilość paliwa potrzebna do zebrania jednej tony zielonki, a tutaj według testów przeprowadzonych w 2018r przez TÜV Nord, model CLAAS JAGUAR 950 o mocy 585KM zużywa zaledwie 0,53 l/t.
Co ciekawe, w wewnętrznych testach marki CLAAS jeszcze lepiej wypadł model 970, do napędu którego posłużyła jednostka MAN-a o mocy 790KM. W tym przypadku zużycie paliwa wyniosło 0,41 l/t.
Tak niskie zużycie oleju napędowego udało się uzyskać głównie dzięki systemom takim jak DYNAMIC POWER i CRUISE PILOT.