sobota, 27 kwietnia, 2024
spot_imgspot_img

Strona ukraińska i polska pracują nad tym, aby zapobiec blokadzie granicy przez polskich przewoźników

spot_img

O ile niektóre postulaty protestujących wcześniej przewoźników są przez strony rozwiązywane, to jednak za chwilę granica z Ukrainą może być całkowicie zablokowana przez rolników, którzy nie widzą pola do negocjacji.

Z informacji zamieszczonej na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy dowiadujemy się, że odbyło się kolejne spotkanie wiceministra Serhija Derkacza z wiceministrem infrastruktury Pawłem Gancarzem z udziałem przedstawicieli służb celnych i granicznych obu krajów na granicy ukraińsko-polskiej.

Nasze stanowisko pozostaje niezmienione: musimy wspólnie rozwiązywać problemy i jesteśmy otwarci na dialog i kompromisy, które nie zaszkodzą interesom przewoźników. Blokada granic powoduje szkody dla gospodarek Ukrainy, Polski i krajów UE. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami podejmujemy tu i teraz wszelkie niezbędne działania, aby zapobiec powtarzającym się protestom polskich przewoźników. Mając to na uwadze, do 1 marca kontynuujemy realizację projektów pilotażowych na punktach kontrolnych „Jagodzin – Dorohusk” i „Niżankowice – Malhowice” – podkreślił Serhij Derkach.

Projekty pilotażowe na dwóch przejściach granicznych

Chodzi o oddzielenie pojazdów załadowanych i pustych w systemie eCherga na punkcie kontrolnym „Jagodzin – Dorohusk”, a także o braku konieczności rejestracji w systemie eCherga dla pustych ciężarówek na punkcie kontrolnym „Malhowice-Niżankowice”.

„Podczas spotkania z polskim kolegą zaprezentowano działanie systemu eCherga w Jagodzinie, obejmujące zapis wideo wjazdu na punkt kontrolny oraz automatyczną weryfikację pojazdu pod kątem rejestracji w systemie. Współpracownikom bezpośrednio na miejscu pokazano, że system jest przejrzysty i pozwala zminimalizować ryzyko korupcji. Ale najważniejsze w jego działaniu jest płynna i przewidywalna liczba ciężarówek przekraczających granicę. Tylko w takim przypadku każdy kierowca będzie mógł dokładnie wiedzieć, kiedy przekroczy granicę.

ZOBACZ TAKŻE: Jaki towar w ostatnich dniach wjeżdżał do Polski? Firma przeładunkowa stawia opór przed interwencją poselską!

W warunkach blokady zorganizowanej przez polskich rolników żaden przewoźnik nie jest w stanie zaplanować swojej działalności, a ukraińska gospodarka w dalszym ciągu ponosi straty. Ze swojej strony wspieramy Ministerstwo Polityki Rolnej na wszelkie sposoby w próbach rozwiązania tej sytuacji” – podsumował Serhij Derkacz.

Przypomnijmy, że granica ukraińsko-polska została odblokowana 17 stycznia. Odpowiednie porozumienia Ministerstwo Infrastruktury zawarło z protestującymi. W ramach tego porozumienia prowadzone są działania wspierane wcześniej przez Ministerstwo Odbudowy Ukrainy, a mianowicie projekty pilotażowe na punktach kontrolnych „Jagodzin – Dorohusk” i „Malhowice-Niżankowice”, utworzenie grupy roboczej, która będzie analizować sytuację w zakresie transportu dwustronnego.

Ponadto od 9 lutego polscy rolnicy zaczęli blokować kilka kluczowych przejść granicznych.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury Ukrainy

Andrzej Bąk
Andrzej Bąk
Pochodzę ze wsi położonej na Lubelszczyźnie. Wykształcenie zdobyłem na studiach rolniczych w Olsztynie i Lublinie (ekonomika rolnictwa), oraz w Wyższej Szkole Menedżerów (doradztwo inwestycyjne i analiza finansowa). Pracowałem przy tworzeniu Warszawskiej Giełdy Towarowej S.A. (WGT S.A.) przy udziale ekspertów z giełdy w Chicago. Aktualnie prowadzę portal internetowy e-WGT - Internetowa Giełda Rolna należący do WGT S.A. Na co dzień zajmuję się analizą rynków rolnych i paliw.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x