piątek, 20 maja, 2022
spot_img

Rolnicze wynalazki – drugie życie Tico [WIDEO]

-REKLAMA-spot_img

Daewoo Tico, czyli obiekt wielu kpin i żartów kierowców i miłośników motoryzacji, jest coraz rzadszym widokiem na polskich drogach. Jeden z egzemplarzy tego cudu techniki, po zakończeniu kariery typowego auta osobowego znalazł zatrudnienie przy obsłudze stada krów mlecznych.

Podstawowe zadanie samochodu(chyba można jeszcze tak nazywać ten pojazd) jest podgarnianie TMR-u na stole paszowym. W tym celu, przed przednim zderzakiem został zamocowany spych. Dzięki lekkiej i prostej konstrukcji nie obciąża on nadmiernie przedniej osi a tym zapobiega poślizgowi kół. Sterowanie wysokością pracy lemiesza jest realizowane przy pomocy precyzyjnego mechanizmu opartego o stalową linkę i kołowrotek przykręcony do dachu. Jak podkreśla konstruktor, Konrad Ciesielski w silniku zastosował system automatycznego sterowania dawką paliwa, którego sercem jest zepsuty gaźnik. Obroty silnika dostosowują się automatycznie do obciążenia. Pojazd bezawaryjnie pracuje niemal od roku, a obawy o poślizg sprzęgła szybko zostały rozwiane. Spych można łatwo odczepić, a samochód wykorzystać np. do dojazdu na łąki i pastwiska w celu wygrodzenia kwater dla bydła. W porównaniu z dojazdem ładowarką, samochód jest bardziej komfortowy dla dwóch osób. Poza tym, ładowarką ciężko rozwinąć prędkość 60 km/godz podczas jazdy po łące 😉 Planowane jest także „uterenowienie” pojazdu przez zamontowanie opon z bieżnikiem „w jodełkę”. Możliwe że nadwozie z klasycznego hatchback’a stanie się pick-up’em.

Według danych dostępnych w Internecie, Daewoo Tico produkowany był przez koncern Daewoo Motor w latach 1991–2001. Gaźnikowy silnik R3 o pojemności 0,8 l osiągał moc maks. 41 KM oraz moment obrotowy 60 Nm. Masa własna to niecałe 700 kg. Co ciekawe samochody oprócz klasycznej, manualnej 5-biegowej skrzyni były oferowane również z przekładnią automatyczną.

Adam Płachta

-REKLAMA-spot_img
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Konrado
Konrado
1 rok temu

Osobiście przerobiłem 126p 600 na mini wywrotkę że spychaczem coś na kształt pojazdów polaris tylko większa kipa i dach jest podestem roboczym (160cm wysokości ) do ścininania gałęzi zbioru owoców z tyłu ma opony bliźniacze i zimowe przy takim rozkładzie masy (80 proc na koła napędowe ) nie boi się nawet średniego terenu .

Podobne artykuły

Śledź nas

24,041FaniLubię
818ObserwującyObserwuj
10,700SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x