sobota, 31 lipca, 2021

Rolnicze wynalazki – drugie życie Tico [WIDEO]

-REKLAMA-spot_img

Daewoo Tico, czyli obiekt wielu kpin i żartów kierowców i miłośników motoryzacji, jest coraz rzadszym widokiem na polskich drogach. Jeden z egzemplarzy tego cudu techniki, po zakończeniu kariery typowego auta osobowego znalazł zatrudnienie przy obsłudze stada krów mlecznych.

Podstawowe zadanie samochodu(chyba można jeszcze tak nazywać ten pojazd) jest podgarnianie TMR-u na stole paszowym. W tym celu, przed przednim zderzakiem został zamocowany spych. Dzięki lekkiej i prostej konstrukcji nie obciąża on nadmiernie przedniej osi a tym zapobiega poślizgowi kół. Sterowanie wysokością pracy lemiesza jest realizowane przy pomocy precyzyjnego mechanizmu opartego o stalową linkę i kołowrotek przykręcony do dachu. Jak podkreśla konstruktor, Konrad Ciesielski w silniku zastosował system automatycznego sterowania dawką paliwa, którego sercem jest zepsuty gaźnik. Obroty silnika dostosowują się automatycznie do obciążenia. Pojazd bezawaryjnie pracuje niemal od roku, a obawy o poślizg sprzęgła szybko zostały rozwiane. Spych można łatwo odczepić, a samochód wykorzystać np. do dojazdu na łąki i pastwiska w celu wygrodzenia kwater dla bydła. W porównaniu z dojazdem ładowarką, samochód jest bardziej komfortowy dla dwóch osób. Poza tym, ładowarką ciężko rozwinąć prędkość 60 km/godz podczas jazdy po łące 😉 Planowane jest także „uterenowienie” pojazdu przez zamontowanie opon z bieżnikiem „w jodełkę”. Możliwe że nadwozie z klasycznego hatchback’a stanie się pick-up’em.

Według danych dostępnych w Internecie, Daewoo Tico produkowany był przez koncern Daewoo Motor w latach 1991–2001. Gaźnikowy silnik R3 o pojemności 0,8 l osiągał moc maks. 41 KM oraz moment obrotowy 60 Nm. Masa własna to niecałe 700 kg. Co ciekawe samochody oprócz klasycznej, manualnej 5-biegowej skrzyni były oferowane również z przekładnią automatyczną.

Adam Płachta

-REKLAMA-spot_img
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze.

Napisz komentarz

  1. Osobiście przerobiłem 126p 600 na mini wywrotkę że spychaczem coś na kształt pojazdów polaris tylko większa kipa i dach jest podestem roboczym (160cm wysokości ) do ścininania gałęzi zbioru owoców z tyłu ma opony bliźniacze i zimowe przy takim rozkładzie masy (80 proc na koła napędowe ) nie boi się nawet średniego terenu .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podobne artykuły

Śledź nas

22,896FaniLubię
532ObserwującyObserwuj
7,980SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły