czwartek, 5 grudnia, 2024
spot_img

Rolnicy mogą już składać wnioski o zakup miału energetycznego

spot_img

Rolnicy zainteresowani zakupem miału energetycznego zgodnie z zapowiedziami ministra aktywów państwowych Jacka Sasina, mogą już składać wnioski. Termin rejestracji jest  krótki więc nie warto zwlekać ze złożeniem wniosku na ostatnią chwilę.

Rolnicy mogą już składać wnioski o zakup miału energetycznego
zdj:pixabay

 Sprzedaż miałów od PGG – kto może skorzystać?

Program sprzedaży miałów energetyczny jest realizacją zapowiedzi ministra aktywów państwowych Jacka Sasina o skierowaniu przez PGG S.A. w trybie kryzysowym wolumenu 600 tys. ton węgla dla polskich rolników. Wsparcie przeznaczone jest dla producentów rolnych, których źródła grzewcze są zasilane węglem kamiennym. Sprzedaży będzie podlegać miał energetyczny o wartości opałowej 19–23 MJ/kg z kopalń Polskiej Grupy Górniczej S.A.

Jak zakupić miał energetyczny od PGG?A

PGG S.A. uruchomiło specjalną stronę internetową do obsługi sprzedaży węgla dla producentów rolnych z opcją rejestracji i obsługi zgłoszeń. Na tej stronie udostępniony jest m.in. szczegółowy regulamin programu sprzedaży, a także elektroniczny system składania wniosków o zakup miału na potrzeby produkcji rolnej. Wymagane w procedurze zakupowej dokumenty będzie można składać również w wersji elektronicznej. Złóż wniosek TUTAJ.

Wnioski rolników będą rozpatrywane w kolejności nadchodzących zgłoszeń. Będą podlegać weryfikacji, po czym PGG S.A. niezwłocznie uruchomi proces sprzedaży opału.

Każdy z zarejestrowanych wnioskodawców otrzyma od Polskiej Grupy Górniczej S.A. ofertę zakupu z jednolitą dla wszystkich uczestników programu ceną sprzedaży, uwzględniającą aktualne wskaźniki rynkowe, skalkulowane z wyłączeniem marż pośredników i innych kosztów wynikających z wydłużonego łańcucha dystrybucji węgla. W ofercie zostaną wyszczególnione m.in. miejsce odbioru opału, jego ilość, cena oraz parametry jakościowe węgla.

źródło:MRIRW

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x