Nowy, fioletowy pomidor YOOM™ firmy Syngenta zdobył prestiżową złotą nagrodę w zakresie innowacji na tegorocznych targach Fruit Logistica w Berlinie.
YOOM™ wyróżnia się atrakcyjnym purpurowym kolorem i dobrze zbilansowanym słodko-kwaśnym smakiem umami. „Odmiana ta posiada dokładnie te cechy, których poszukują konsumenci: jest zdrowa, smaczna i łatwa w użyciu”, mówi Erik Fyrwald, dyrektor generalny Syngenta. „To fantastyczne osiągnięcie: wygrana dla konsumentów, naszej firmy i środowiska. Gratulacje dla całego zespołu nasion warzyw Syngenta.”
Nagroda za innowacyjność (Fruit Logistica Innovation Award – FLIA) jest przyznawana corocznie na targach Fruit Logistica w Berlinie. Wyróżnianych jest dziesięć największych innowacji w międzynarodowym przemyśle świeżych owoców i warzyw, biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw, od produkcji do punktu sprzedaży.
„Wygrana pomidora YOOM™ jest wyrazem uznania dla zaangażowania firmy Syngenta w poszukiwanie rozwiązań zaspakajających potrzeby producentów w zakresie uprawy zdrowych i smacznych warzyw, które konsumenci chcą kupować.” – powiedział Jeremie Chabanis, Kierownik ds. Łańcucha Wartości EAME.
Odmiana ta zyskała uznanie także za swoje pionierskie opakowanie. Jest ono stworzone z kartonu wyprodukowanego z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu spełnia wymagania konsumentów, którzy oczekują od rynku spożywczego rozwiązań przyjaznych dla środowiska.
Pomidory YOOM™ są obecnie dostępne w Australii, Belgii, Danii, Francji, Grecji i Hiszpanii; wkrótce rozpocznie się ich dystrybucja w krajach takich jak Austria, Kanada, Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Produkcja nadal rośnie i planowana jest ekspansja na kolejne rynki na całym świecie.