sobota, 27 lipca, 2024
spot_img

Polska żywność na targach w Singapurze. KE zachęca do zgłoszeń

spot_img

Komisja Europejska zaprasza do przekazania produktów, które zostaną zaprezentowane lub użyte w pawilonie Unii Europejskiej podczas międzynarodowych targów FHA – Food & Beverage 2022 r. 5–8 września br. w Singapurze.

Czy Azja rozkocha się w polskiej żywności?

W Polsce niemal w każdym większym a nawet średnim mieście znajdziemy miejsca z kuchnią azjatycką. W drugą stronę, polska żywność również zaczyna być coraz bardziej popularna w odległych dla nas miejscach. Dane handlowe potwierdzają, wzmożony eksport  polskiej żywności na rynek singapurski. Z danych zebranych przez MRiRW w 2020 r. wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Singapuru wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość 43 mln EUR.

Europejska Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA) w imieniu Komisji Europejskiej organizuje Pawilon UE na targach spożywczych FHA – Food & Beverage 2022 w dniach 05-08 września 2022 w Singapurze. Celem pawilonu UE jest podnoszenie świadomości singapurskich nabywców na temat kluczowych zalet europejskich produktów spożywczych i napojów, w tym ich bezpieczeństwa, jakości, autentyczności i zrównoważonego rozwoju. Będzie dążyć do stworzenia pozytywnej świadomości na temat zalet produktów rolnych UE, aby zachęcić do importu, konsumpcji i używania unijnych produktów spożywczych i napojów rolnych w Singapurze.

Produkty rolno-spożywcze i napoje z UE będą promowane za pomocą ekspozycji produktów, degustacji produktów, pokazów kulinarnych, prezentacji polityki lub innych odpowiednich środków.

Do 24 czerwca 2022 r. Kraje Członkowskie mają czas na wypełnienie ankiet zgłoszeniowych. Najpóźniej do 1 lipca 2022 r. otrzymają odpowiedź od kontrahenta REA w sprawie wyboru wybranych produktów i adresu dostawy w Singapurze.  Do 19 sierpnia 2022 r. kraje mają czas na dostarczenie wybranych produktów pod wskazany adres w Singapurze. W przypadku produktów wymagających chłodzenia, będzie to 3 dni przed wydarzeniem (02 września 2022 r.). Szczegóły oraz ankieta znajdują się na stronie KE.

źródło: MRIRW; ec.europa.eu
Zdj:pixabay

Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x