piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Krajowa Grupa Spożywcza podnosi kolejny raz stawki za buraki kontraktowane. Ile oferują za tonę?

spot_img

Krajowa Grupa spożywcza zdecydowała się na podniesienie kolejny raz stawki za buraki kontraktowane. Podczas posiedzenia negocjacyjnego zdecydowano, że zapłata za buraki kontraktowane o zawartości cukru 16% będzie wynosiła nie mniej niż 50 euro za 1 tonę netto.

Krajowa Grupa Spożywcza podnosi kolejny raz stawki za buraki kontraktowane
zdj:archiwum AP

50 euro za buraki kontraktowane w Krajowej Grupie Spożywczej.

Posiedzenie negocjacyjne odbyło się w dniu 17 października 2022 roku, Rada Związków Plantatorów Buraka Cukrowego przy Krajowej Grupie Spożywczej S.A. uzgodniła z Zarządem Krajowej Grupie Spożywczej S.A. podwyższenie ceny za buraki kontraktowane w roku gospodarczym 2022/2023. Plantatorzy dostarczający buraki do Krajowej Grupy Spożywczej S.A. w 2022 roku otrzymają zapłatę za buraki kontraktowane o zawartości cukru 16% w kwocie netto nie mniejszej niż 50 euro za 1 tonę. Na tę kwotę składa się cena podstawowa 37 euro/t i świadczenie gwarantowane w kwocie 13 euro/t (zaliczka na poczet świadczenia dodatkowego powiązanego z ceną cukru).

Aktualna cena za buraki nadwyżkowe to 120 zł netto za tonę. Strony spotkania uzgodniły że ostateczny poziom ceny buraków nadwyżkowych zostanie ustalony na kolejnym spotkaniu.

Ceny buraków kontraktowanych o zawartości cukru 16% w poszczególnych koncernach przy uwzględnieniu stosowanego kursu euro wynoszą (stan na 17 października 2022):

  • Krajowa Grupa Spożywcza: 236,95 zł/t
  • Nordzucker: 194,39 – 199,61 zł/t (w zależności od rodzaju umowy)
  • Pfeifer & Langen: 223,20 zł/t
  • Südzucker: 207,44 zł/t (cena średnia)

źródło: KZPBC

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x