piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Firmy “słupy” sprowadzały ukraińskie zboże do Polski? CBA wkracza do akcji

spot_img

Według „Rzeczpospolitej”, Wśród polskich podmiotów, które sprowadzały ukraińskie zboże lub je sprzedawały w Polsce, są tzw. słupy. Co gorsza, proceder dotyczy również mięsa i jaj. Centralne Biuro Antykorupcyjne bada obecnie cały proceder.

kolej_zboże_Ukraina

To była kusząca okazja dla przestępców

Według informacji „Rzeczpospolitej”, niekontrolowany import dużej ilości taniego zboża z Ukrainy do UE stał się kuszącą okazją dla przestępców. Wielu importerów lub sprzedawców tego towaru w Polsce określa się jako „słupy” – firmy, które po dokonaniu transakcji znikają. Centralne Biuro Antykorupcyjne bada ten proceder, w tym importerów i powiązane z nimi spółki.

Proceder dotyczy nie tylko zboża, ale również mięsa i jaj. Firmy „słupy” na celowniku

Głównie chodzi o proceder związany z importem tzw. „zboża technicznego”, które w Polsce mogło być wykorzystywane jako zboże konsumpcyjne, mimo braku jakiejkolwiek kontroli granicznej. „Rzeczpospolita” informuje, że rolnicy od dawna mówią o firmach „słupach”, które znikają po dwóch miesiącach. To właśnie na takie firmy ma być skierowane śledztwo prowadzone przez Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Według wiceministra rolnictwa Janusza Kowalskiego, proceder ten nie dotyczy jedynie zboża, ale również mięsa i jaj. Kowalski twierdzi, że wielu Ukraińców we współpracy z odbiorcami końcowymi w Polsce tworzyło „słupy”, na które kupowane były surowce. W ten sposób odbiorca końcowy, będący inicjatorem całego procederu, ukrywa faktyczne pochodzenie towaru i zrzutuje odpowiedzialność na podmioty, które nie są z nim formalnie powiązane – tłumaczył wiceminister.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zapowiedziało, że niebawem ujawni pełną listę importerów. Jesteśmy bardzo ciekawi kogo znajdziemy na tej niechlubnej liście. A wy?

źródło: rzeczpospolita, money.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x