środa, 14 maja, 2025
spot_img

XIV Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników. Poznaj zwycięzców!

spot_imgspot_img

4 tysięcy młodych ludzi z całej Polski, 1200 szkół i jeden wspólny cel – zostać fachowcem, który zna się na nowoczesnym sprzęcie jak mało kto. Tyle działo się na XIV Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników podczas targów Poznań Motor Show.

Wśród wielu kategorii była ta, która nas – rolników – interesuje najbardziej: „Młody Mechanik Maszyn Rolniczych”. I co ważne – od lat wspiera ją John Deere, czyli marka, której nikomu przedstawiać nie trzeba.

Nie tylko teoria – tu się działało naprawdę

Zawody to nie były żadne „testy na kartce”. Uczestnicy musieli wykazać się w praktyce – przy ciągniku John Deere 6155M, na symulatorze zwarć i z testerem diagnostycznym w ręku.

Niektórym pociekł pot z czoła, bo zadania wcale nie były proste. Ale dokładnie o to chodzi – żeby pokazać, jak wygląda prawdziwa praca mechanika w serwisie.

– Dla tych młodych to nie tylko konkurs. Dla wielu to pierwszy krok w dorosłe życie zawodowe – mówiła Joanna Różycka z John Deere. – I świetnie, że zaczynają właśnie od maszyn rolniczych.

Zwycięzcy? Z Trzcianki!

W kategorii „Młody Mechanik Maszyn Rolniczych” wygrali Jakub Netter i Radosław Synoradzcki z CDS-LIDER w Trzciance. Pokazali, że mają głowę na karku i ręce do roboty. Ich sukces to nie tylko wiedza, ale też praktyka i sporo zaangażowania.

John Deere 9RX 830. Ile kosztuje? Ile ma koni?

A co to wszystko daje nam, rolnikom?

Prosta sprawa – bez dobrych mechaników ani rusz. Maszyny są coraz bardziej zaawansowane. Coraz mniej da się naprawić młotkiem i kombinerkami. Trzeba znać elektronikę, umieć korzystać z testerów, rozumieć, co „mówi” traktor, gdy wyświetla błąd.

Dlatego takie mistrzostwa to nie tylko fajna zabawa dla młodzieży. To inwestycja w przyszłość rolnictwa.

Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x