piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

UOKIK: Intermarche ma zwrócić pieniądze  dostawcom produktów rolno-spożywczych

spot_img

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny, postanowił stawić czoła nieuczciwym praktykom sieci Intermarche. Spółka SCA PR, odpowiedzialna za zakupy w tej sieci, została ukarana za swoje nieetyczne działania wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.

Walka o uczciwe warunki dla dostawców

W ramach zakwestionowanych praktyk, spółka SCA PR podejmowała działania, które budziły poważne zastrzeżenia w kontekście uczciwego handlu. Spółka zawierała umowy z dostawcami produktów rolno-spożywczych dotyczące warunków handlowych na dany rok z opóźnieniem, co wprowadzało brak pewności u dostawców co do warunków rozliczenia sprzedaży. Co istotne, udzielano rabatów retrospektywnych pomimo niespełnienia warunków umownych. Takie praktyki są niezgodne z podstawowymi normami uczciwego partnerstwa handlowego i skutkowały brakiem przejrzystości i stabilności w relacjach między spółką SCA PR a dostawcami.

“Niedopuszczalna jest sytuacja, w której dostawcy produktów nawet przez kilka miesięcy nie wiedzą, jakie wynagrodzenie otrzymają za sprzedane towary lub ich dochody są zmniejszane poprzez rabaty retrospektywne, które nie wynikają z podpisanych umów. Dlatego zobowiązałem spółkę odpowiedzialną za zakupy w sieci Intermarche do zmiany praktyk i zwrotu niesłusznie pobranych opłat” – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Intermarche zwróci pieniądze dostawcom

W odpowiedzi na te działania, Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podjął decyzję o nałożeniu kary na spółkę SCA PR oraz żądaniu zwrotu niesłusznie pobranych rabatów dostawcom wraz z odsetkami. Ponadto, spółka zobowiązała się do wprowadzenia zmian w swoich praktykach handlowych, przede wszystkim do zaniechania zawierania umów dotyczących warunków rabatów na dany rok już po jego rozpoczęciu.

źródło: UOKIK

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x