Co znajdziesz w artykule?
Codzienna praca rolnika charakteryzuje się sporą dynamiką, często również potrzebą podejmowania natychmiastowych i trafnych decyzji. Specyfika pracy uzależniona jest oczywiście od rodzaju prowadzonej działalności, aczkolwiek wszystkie jej typy łączy jeden wspólny mianownik – wymagają dostępu do sprawnych maszyn w trybie 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
Dostępność części – stan na dziś
Pandemia koronawirusa wpłynęła na większość branży – u jednych powodując olbrzymie spadki w obrotach, a w przypadku innych powodując duże wyzwania logistyczne. Branża rolnicza w nowej rzeczywistości okazała się szczególnie ważna, ponieważ jest ściśle związana z produkcją żywności, która nie może zostać zatrzymana.
– W początkowym etapie rozprzestrzenia się wirusa COVID-19 wielu dostawców czasowo zawiesiło swoją działalność. Byli to m.in. producenci z Chin, Indii czy Włoch. Na szczęście nie trwało to długo i wrócili na rynek. W momencie zamknięcia fabryk nie doszło u nas do wielkiego ,,tąpnięcia’’, ponieważ nasze magazyny był w pełni zatowarowane. Obecna sytuacja na świecie jest bardzo dynamiczna, dlatego wciąż mogą się pojawiać tymczasowe ograniczenia transportu lotniczego czy dostaw zagranicznych. W związku z tym cały czas staramy się skutecznie zarządzać dostępnością towarów w magazynach Kramp. Naszym priorytetem jest, by te potencjalne zakłócenia nie wpłynęły na realizację zamówień naszych klientów. Teraz dostępność jest dla nich kluczowa. My ją zapewniamy – mówi Marek Rybacki, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Kramp Polska.
Sprawdzony dostawca części – dlaczego to tak ważne?
Utrzymanie ciągłości pracy możliwe jest głownie dzięki wyborowi rzetelnego partnera, który zagwarantuje nie tylko dostęp do części przed rozpoczęciem sezonu, lecz także w jego trakcie.
– Płynność pracy rolników ma bezpośredni wpływ na to, jak rozwija się biznes, czy jest rentowny, czy przynosi spodziewane profity. W wielu przypadkach jakiekolwiek przestoje oznaczają spore straty, dlatego też kluczem jest zachowanie płynności działalności. W rolnictwie czas jest na wagę złota, dlatego wszelkie ruchy trzeba planować z wyprzedzeniem i starać się przewidywać ewentualne sytuacje kryzysowe – mówi Mariusz Zieliński, kierownik wsparcia technicznego klienta w John Deere Polska.
Kluczem do utrzymania ciągłości pracy jest m. in. zaopatrzenie się przed sezonem w części ulegające częstszej eksploatacji. Utrzymanie płynności działalności oznacza w praktyce: brak kosztownych przestojów szczególnie w newralgicznym okresie żniw, brak potrzeby szukania zastępstwa / podwykonawców na okres wykonania danej pracy.
– Brak dostępności części, niedopasowanie części, co skutkuje kolejnymi opóźnieniami to tylko wybrane z przykrych konsekwencji, jakie mogą na nas czekać w przypadku złych wyborów dostawców części do naszych maszyn – uzupełnia Marek Rybacki.
Sezon za pasem – jesteś gotowy?
Wiosna to dobry moment, by w rozpoczynający się sezon wkroczyć przygotowanym lepiej niż wcześniej. Dlatego też John Deere oraz Kramp ogłosili strategiczną współpracę, która ma na celu ułatwić dostęp do 350 000 części. Odbyło się to jeszcze przed sezonem, dzięki czemu już teraz można się zaopatrzyć na nowy sezon.
– Dzięki użyciu portalu ExtraParts klienci będą mogli sprawnie zaopatrzyć się nie tylko w części przeznaczonych dla maszyn rolniczych John Deere, ale też innych marek m.in. marki Kramp, charakteryzującej się wysoką jakością towarów z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej, leśnej i ogrodniczej a także wyposażenia warsztatów. Tym samym zyskają oni możliwość rozwiązania kilku problemów przy jednej wizycie w punkcie. W ofercie John Deere i Kramp znajdują się części Case, New Holland, Claas, Holland, Deutz, najważniejsze marki pras, innych maszyn czy urządzeń – dodaje Mariusz Zieliński.
Partnerstwo John Deere i Kramp to z punktu widzenia klienta, czyli odbiorcy części, oznacza nie tylko natychmiastowy dostęp do części u lokalnego dealera, ale również wsparcie w postaci doradztwa, fachowej pomocy.
Źródło: informacja prasowa