Co znajdziesz w artykule?
Dla uczczenia przypadającej na 2022 rok 175. rocznicy powstania firmy Massey Ferguson, a także z okazji premiery nowego hasła promocyjnego pod nazwą: „Born to Farm” (ang.: „Urodzony na farmie”), Massey Ferguson, światowa marka branży maszyn rolniczych, należąca do koncernu AGCO, przygotowała i zaprezentowała nowy wygląd swojego logo, czyli tzw. „Trzech trójkątów”, a także nową tożsamość marki.
Urodzony na farmie!
– W moim przekonaniu, niewiele marek na całym świecie może się poszczycić tak trwałym wpływem na rozwój branży rolniczej – zauważa Eric Hansotia, Przewodniczący, Prezes i Dyrektor Generalny AGCO Corporation.
Natomiast Luis Felli, Starszy Wiceprezes, Dyrektor Generalny Massey Ferguson, dodaje że:
– Massey Ferguson zmienia się. Obecnie nie jest już tylko i wyłącznie producentem maszyn rolniczych, ale pełni też rolę dostawcy prostych w obsłudze i niezawodnych technologii oraz metod działania, które sprawiają, że praca rolników staje się bardziej dochodowa i zrównoważona. Naturalnym podkreśleniem i wzmocnieniem takiego globalnie spójnego i ukierunkowanego na rolnika podejścia, jest wprowadzenie nowego logo i naszej nowej tożsamości.
Agritechnica i MF NEXT Concept
Koncepcja nowego logo Massey Ferguson zrodziła się podczas targów Agritechnica 2019, na których firma zaprezentowała nowatorski projekt serii futurystycznych ciągników i obsługującej je technologii pod nazwą: MF NEXT Concept. Jak zauważają specjaliści Massey Ferguson, nowa Era MF zaczęła nabierać kształtów wraz z premierą ciągnika MF 8S w lipcu 2020 r., po której w ciągu ostatnich 18 miesięcy, wprowadzono pełną linię produktów. Natomiast we wrześniu 2021 r. odbyło się wydarzenie cyfrowe pod nazwą: „Born to Farm”.
63 lata Trzech trójkątów!
Listopad 2021 r., to również symboliczny miesiąc dla marki Massey Ferguson, bo przypada dokładnie 63 lata od ogłoszenia jej powstania i od premiery dotychczasowego logo w 1958 roku. Natomiast w 2022 roku mija 175 lat od utworzenia pierwszego warsztatu sprzętu rolniczego przez założyciela Firmy Daniela Masseya.
Dotychczasowe logo firmy symbolizuje wzajemnie korzystne i trwałe relacje oraz zaufanie pomiędzy rolnikami, dealerami i marką. I to znaczenie zostało zachowane, natomiast nowa forma logo odzwierciedlać ma obecny cyfrowy świat. Ma je też „ożywić” na firmowych stronach internetowych, w aplikacjach na smartfony i smartwatche, a szczególnie na ekranach wewnątrz maszyn rolniczych marki Massey Ferguson.
Pozytywna reakcja Rolników
Dodajmy też, że tegoroczne wrześniowe firmowe wydarzenie promocyjne pod nazwą: „Born to Farm” było pierwszą okazją do promowania nowego logo i sloganu.
Natomiast duży i pozytywny odzew ze strony rolników i innych klientów, dodatkowo zmotywował firmę i markę Massey Ferguson do odświeżenia wizerunku. W 2022 roku nowe logo firmy i marki będzie stopniowo wprowadzane na całym świecie.
Warto też wiedzieć, że właściciel marki Massey Ferguson, Grupa AGCO, jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i dystrybucji maszyn rolniczych oraz technologii rolnictwa precyzyjnego. Kluczowe marki AGCO to: Challenger, Fendt, GSI, Massey Ferguson i Valtra. A pełna gama sprzętu i usług AGCO oparta jest na rozwiązaniach dla inteligentnego rolnictwa Fuse.
Źródło i foto: materiały Grupy AGCO
„nowa forma logo odzwierciedlać ma obecny cyfrowy świat” – to dość częsty argument pojawiający się w sytuacjach upraszczania znaków i chyba coraz mniej przekonujący. Nowe logo jest być może prostsze, na pewno wizualnie „lżejsze”, ale stare miało jakby trochę więcej oryginalnego charakteru.