Firma konsultingowa Interbrand przedstawiła najnowszy niezależny roczny ranking pod nazwą: „Best Global Brands”, czyli zestawienie najcenniejszych pod względem rynkowej wartości, marek świata. Przy tej okazji należy zauważyć, że na 90 pozycji, w tym elitarnym gronie, uplasował się znany producent maszyn i urządzeń rolniczych – Firma John Deere. Dodajmy, że John Deere już po raz 11 odnotowuje tego rodzaju sukces, co świadczy o niezmiennie dobrej kondycji marki. A jej obecną wartość oszacowano na około 5,616 miliarda dolarów.
– Fakt, że już 11 raz z rzędu znaleźliśmy się w tym zestawieniu napawa nas dumą i odzwierciedla wkład oraz zaangażowanie wszystkich pracowników naszej firmy, którzy starają się, by wspólnie z naszymi partnerami wyżywić Świat – cieszy się Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska.
Apple, Amazon, Microsoft
Aby najpełniej oddać znaczenie rankingu i skalę porównania dodajmy, że w czołowej dziesiątce tego zestawienia znaleźli się tacy globalni potentaci jak: Apple (wartość: 408 251 mln dolarów, wzrost 26%) i 1 miejsce, 2 miejsce: Amazon (249 249; +24%), 3 miejsce: Microsoft (210 191; +27%), 4 miejsce: Google (166 811; +19%), 5 miejsce: Samsung (74 635; +20%), 6 miejsce: Coca-Cola (57 488; +1%), 7 miejsce: Toyota (54 107; +5%), 8 miejsce: Mercedes-Benz (50 866; +3%), 9 miejsce: McDonald’s (45 865; +7%) i 10 miejsce: Disney (44 183; +8%).
Natomiast łączna wartość wszystkich 100 marek, które znalazły się w tegorocznym zestawieniu, wzrosła o 15% w stosunku do roku 2020, co też jest ważną informacją o stanie i kondycji światowej gospodarki.
Wartość, decyzje i lojalność
Metodologia Firmy Interbrand, jako pierwsza na Świecie, uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny firm. Przy ocenie marek Interbrand bierze pod uwagę rezultat finansowy marki, jej wpływ na decyzje zakupowe, a także siłę marki w zakresie budowania lojalności i zrównoważonego popytu.
Źródło i foto: materiały Firmy John Deere