sobota, 31 lipca, 2021

Świeże spojrzenie na reformę polityki promocyjnej

-REKLAMA-spot_img

Freshfel Europe i Copa-Cogeca wspólnie zorganizowały internetowe wydarzenie publiczne podczas którego zwrócili uwagę na nadchodzącą reformę polityki promocyjnej Komisji Europejskiej w zakresie produktów rolnych. Organizacje ustaliły za priorytet wsparcie przejścia ustalonego przez zielony ład i strategie od pola do stołu przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań obywateli i konsumentów oraz wsparcia konkurencyjności produktów rolno spożywczych. W wydarzeniu wzięło udział 200 uczestników z Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, przedstawicielstw państw członkowskich odpowiedzialnych za promocję, stowarzyszeń i beneficjentów programów z całej Europy, agencji oraz producentów i handlowców.

Polityka promocji stymuluje popyt

Komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski podczas przemówienia podkreślił, że  europejska polityka promocyjna stymuluje popyt na produkty żywnościowe i napoje zrównoważone pod względem środowiskowym, społecznym i gospodarczym, a także dziedzictwa kulturowego. Zaznaczył także, że ma kluczowe znaczenie dla wspierania przejścia na bardziej zrównoważoną produkcję i konsumpcję w Europie, przy jednoczesnym utrzymaniu konkurencyjności Europy na rynkach międzynarodowych. 

Procesy produkcyjne powinny być wspierane w oparciu o dowody naukowe

Podczas wydarzenia posłowie Paolo De Castro i Irène Tolleret zwrócili uwagę, że najbardziej zrównoważone procesy produkcyjne powinny być wspierane w oparciu o dowody naukowe, a producenci z UE powinni być nagłośnieni, aby pomóc im stawić czoła rosnącej globalnej konkurencji na rynku wewnętrznym i międzynarodowym. Filar łączący politykę rolną i handlową, należy przeznaczyć większy budżet. Co ważne posłowie zapewniali, że Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie zrezygnuje z dalszej promocji produktów rolnych, szczególnie teraz gdy sektor rolniczy dotknięty jest przez Covid-19.

Dzięki polityce promocyjnej zwiększy się spożycie owoców i warzyw 

 „Istnieje dziś wyjątkowa okazja, aby stymulować spożycie owoców i warzyw oraz osiągnąć poziom co najmniej 400 g dziennie dla wszystkich obywateli UE. Będzie to rozwiązanie korzystne dla wszystkich, biorąc pod uwagę niekwestionowane korzyści zdrowotne dla konsumentów i korzyści środowiskowe dla planety”. – podkreślił Delegat Generalny Freshfel Europe, Philippe Binard. Dodał również, że polityka promocyjna nie powinna być polityką niszową i powinna w równym stopniu podkreślać wszystkie metody produkcji oraz jakość europejskich owoców i warzyw oraz innych unijnych produktów rolnych.

Podczas wydarzenia zaznaczono, że nowa polityka powinna zostać wprowadzona w oparciu o pewne zasady w celu wzmocnienia i dalszego stymulowania zrównoważonej produkcji i konsumpcji. 

Polityka promocji sprawdza standardy produktów rolnych 

Bruno Menne podkreślił dla COPA COGECA, że polityka promocji jest najlepszym narzędziem do oceny wysokich standardów produktów rolnych w UE. Jego zdaniem może wkrótce stać się katalizatorem poprawy zrównoważenia i naprawdę działać jako zachęta dla  rolników i spółdzielni do wysiłków na rzecz większego zrównoważenia i to niezależnie od rodzaju stosowanych przez nich zrównoważonych praktyk rolniczych. 

Polityka powinna być wszechogarniająca i nie powinna opierać się na wykluczeniu jakichkolwiek produktów rolnych, w tym mięsa i wina”.- zakończył.

Na zakończenie tego udanego wydarzenia Komisja Europejska i organizatorzy wydarzenia przypomnieli, jak ważne jest, aby zainteresowane strony wzięły udział w głosowaniu publicznym nad nadchodzącą reformą polityki finansowania do 23 czerwca 2021 r. 

Źrodło:copacogeca.eu
Zdj: pixabay.com

-REKLAMA-spot_img

Napisz komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podobne artykuły

Śledź nas

22,896FaniLubię
532ObserwującyObserwuj
7,980SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły