Co znajdziesz w artykule?
Sieć handlowa Biedronka podsumowała obecną edycję akcji pn.: ,,Czas na wspieranie małych producentów”. Jej efektem jest udostępnienie w sprzedaży ponad 170 nowych produktów wytwarzanych przez ponad 100 małych, lokalnych producentów.
W palecie produktów oferowanych przez sieć w ramach powyższej akcji, najwięcej, bo prawie 1/3 stanowią artykuły takie jak ciasta, słodkie i słone przekąski. Na drugim miejscu znajdują się produkty mleczne i nabiał (25 proc.), a na trzecim miejscu piwa z lokalnych browarów (aż 13 proc. oferty).
Do grona lokalnych dostawców Biedronki dołączyli producenci mniej lub bardziej znanych marek towarowych, w tym np. wytwórcy piwa Raciborskiego, czy sera Lazur.
Ponad 500 zgłoszeń
–Przez nasz program chcemy wspomóc tych, których często nie widać w telewizji, ale również potrzebują pomocnej dłoni – wyjaśnia Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny za program „Czas na wspieranie małych producentów” – Łącznie otrzymaliśmy zgłoszenia od ponad 500 producentów z całej Polski. Cały czas nasi kupcy pracują nad nowymi ofertami, tak by jak najwięcej produktów lokalnych mogło dalej trafiać na półki Biedronki.
Decyduje zainteresowanie klientów
Jak podkreśla Michał Gontarz, wiele produktów które znajdują miejsca na półkach sklepów sieci powraca tam w kolejnych tygodniach. Było tak np w przypadku 18 produktów, których popularność u klientów zdecydowała o tym, że pojawiają się one cyklicznie. Artykuły oferowane w ramach programu „Czas na wspieranie małych producentów” często są też oferowane tylko w jednym regionie. Dzięki temu, zdaniem przedstawicieli sieci, nawet małe polskie firmy są w stanie trafić na listę dostawców Biedronki.
W Skalmierzycach sobie chwalą
– Tego rodzaju program to realna pomoc dla polskich producentów, którzy budują naszą gospodarkę – mówi Jerzy Krzak, prezes firmy Lazur – Spółdzielczego Związku Grup Producentów Rolnych w Nowych Skalmierzycach. – Historia naszej firmy sięga końca lat 20 ubiegłego wieku. Teraz dzięki Biedronce, mamy możliwość dotarcia do nowych klientów i w ten sposób utrzymania dotychczasowej produkcji.
Tekst przygotował: Robert Gorczyński
Źródło i foto: SH Biedronka
Biedronka deklaruje współpracę z polskimi dostawcami warzyw i owoców