Polska żywność coraz popularniejsza w Korei. To szansa na wielkie zyski?

spot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Podsekretarz stanu Adam Nowak odwiedził Koreę, by wesprzeć polskich producentów i otworzyć nowe możliwości eksportowe dla mleka, mięsa, jaj i drobiu. To już czwarta wizyta przedstawiciela MRiRW w Korei w ostatnich dwóch latach – i przyniosła konkretne ustalenia!

Forum Biznesowe Polska-Korea 2025

W Seulu odbyło się Forum Biznesowe Polska-Korea 2025, gdzie wiceminister podkreślił, że Korea to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla polskich producentów żywności. Szczególnie dobrze radzą sobie polskie produkty mleczne – zyskują coraz większą popularność wśród koreańskich konsumentów.

Na forum rozmawiano też o zwiększeniu dostępu dla mięsa wołowego i innych produktów rolnych, tak aby równoważyć wymianę handlową i otworzyć nowe możliwości dla polskich firm.

Konkretne ustalenia z koreańską administracją

Podczas spotkań z przedstawicielami MFDS i APQA udało się wypracować konkretne rozwiązania:

  • Zatwierdzenie nowych procedur dla mięsa drobiowego przetworzonego termicznie;
  • Audyty zakładów wieprzowych w strefach wolnych od ASF – szybszy dostęp do eksportu;
  • Audyty zakładów mleczarskich i produkujących jaja – nowe produkty będą mogły trafiać na rynek koreański;
  • Przyspieszenie zatwierdzania zakładów drobiowych, wieprzowych i wołowych.

Strona koreańska zadeklarowała, że Polska jest priorytetowym partnerem, a dalsze działania będą prowadzone w ścisłej współpracy z polskimi producentami.

Polska żywność coraz popularniejsza w Korei

W 2024 r. eksport rolno-spożywczy do Korei wzrósł o 13% i osiągnął 93 mln euro. Największy udział mają produkty mleczne (31%), a także skrobia ziemniaczana, piwo, czekolada i przetwory spożywcze.

Polski import z Korei wyniósł 47,5 mln euro, głównie herbaty, kawy, ciasta i wody mineralne.

SPRAWDŹ TAKŻE: Nowy operator terminala zbożowego w Gdyni: Kiedy ruszy eksport?

źródło: ARIMR

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x