piątek, 14 czerwca, 2024
spot_img

Polska i Ukraina wydłużyły okres ważności zezwoleń na przewóz ładunków do krajów trzecich

spot_img

Ukraińscy i polscy przewoźnicy cargo będą mogli realizować przewozy do i z krajów trzecich na podstawie zezwoleń z 2022 r. do końca 2023 r. Odpowiednia decyzja została podjęta podczas posiedzenia Ukraińsko-Polskiej Komisji Wspólnej ds. Transportu Drogowego z udziałem Ministerstwa Odbudowy Ukrainy i Ministerstwa Infrastruktury RP w dniu 27 czerwca.

„Pod koniec maja obiecaliśmy, że resort pracuje nad długofalowym rozwiązaniem kwestii ważności zezwoleń transportowych. Teraz faktycznie spełniliśmy to, co obiecaliśmy. Jestem wdzięczny naszym polskim kolegom z Ministerstwa Infrastruktury za system współpracy na rzecz rozwoju obu krajów – podkreślił Serhij Derkacz, wiceminister rozwoju gmin, terytoriów i infrastruktury.

Warunkiem klasa środowiskowa ciężarówki

Ważnym warunkiem transportu do i z krajów trzecich będzie klasa środowiskowa ciężarówki. Komisja Wspólna zatwierdziła, że zezwolenia dotyczą tylko pojazdów klasy nie niższej niż Euro-5. Zaktualizowane wymagania środowiskowe wejdą w życie 1 lipca, a przewoźnicy, którzy rozpoczęli przewóz, będą mogli go dokończyć.

Jednocześnie wśród wszystkich zarejestrowanych ciężarówek należących do licencjonowanych przewoźników tylko około 1200 samochodów należy do klasy Euro-4, około 70 000 spełnia zaktualizowane wymagania, czyli Euro-5 i wyższe.

Sieć regularnych linii autobusowych

Ministerstwa obu krajów zgodziły się również na sprawdzenie sieci regularnych linii autobusowych między Ukrainą, a Polską oraz omówiły kwestię wprowadzenia elektronicznej kolejki do przewozu pasażerów.

Przypominamy, że 30 maja Ministerstwo Rozwoju Gmin, Terytoriów i Infrastruktury wraz z Ministerstwem Infrastruktury RP uzgodniły przedłużenie ważności zezwoleń na przewóz ładunków do krajów trzecich do 30 czerwca.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury Ukrainy

Andrzej Bąk
Andrzej Bąk
Pochodzę ze wsi położonej na Lubelszczyźnie. Wykształcenie zdobyłem na studiach rolniczych w Olsztynie i Lublinie (ekonomika rolnictwa), oraz w Wyższej Szkole Menedżerów (doradztwo inwestycyjne i analiza finansowa). Pracowałem przy tworzeniu Warszawskiej Giełdy Towarowej S.A. (WGT S.A.) przy udziale ekspertów z giełdy w Chicago. Aktualnie prowadzę portal internetowy e-WGT - Internetowa Giełda Rolna należący do WGT S.A. Na co dzień zajmuję się analizą rynków rolnych i paliw.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x