sobota, 27 lipca, 2024
spot_img

Pfeifer & Langen zmienia warunki kontraktacji!

spot_img

9 maja podczas posiedzenia Rady Federacji Związków Plantatorów Buraka Cukrowego grupy Pfeifer&Langen z przedstawicielami producentem cukru. Na spotkaniu uzgodniono zmiany warunki kontraktacji obejmujące wyższe ceny buraków kontraktowych, ponad kontraktowych a także  zmiany w wypłacanych premiach. Jakie stawki oferuje teraz spółka?

Nowe warunki kontraktacji w Pfeifer & Langen 

Podczas posiedzenia wypracowano następujące zmiany:

  1. Producent cukru zapłaci plantatorom za każdą 1 tonę czystych (bez zanieczyszczeń) buraków cukrowych kontraktowanych o jakości standardowej (zawartości cukru 16% i teoretycznej stracie wydatku 2,0%) dostarczonych w kampanii 2022/2023 cenę obowiązującą do czasu rozliczenia ostatecznej ceny będącej równowartością w polskich złotych kwoty nie mniejszej niż 38,0 euro.
     
  2. Za buraki dostarczone powyżej ilości kontraktowanej Producent cukru zapłaci plantatorom cenę nie niższą niż 34 Euro/tonę o jakości standardowej (zawartość cukru 16% i teoretyczna strata wydatku 2,0%).
     
  3. Producent cukru dla plantatorów zwiększy premię za dostawę buraków przed 1 października i po 10 grudnia proporcjonalnie do zwyżki ceny za buraki kontraktowane. Tabela z wartościami premii z załącznika nr 5 do umowy na rok 2022 zostanie zastąpiona tabelą zwiększającą premię.
     
  4. Producent cukru zwiększa premię za okrywanie pryzm buraków cukrowych do przechowalnictwa do kwoty 5 zł za każdą 1 tonę okrytych buraków.
     
  5. Producent cukru w kampanii 2023/2024 zapłaci plantatorom za 1 tonę czystych (bez zanieczyszczeń) buraków cukrowych kontraktowanych o jakości standardowej (zawartość cukru 16% i teoretyczna strata wydatku 2,0%) cenę obowiązującą do czasu rozliczenia ostatecznej ceny będącej równowartością w złotych polskich kwoty nie mniejszej niż 40 euro.

źródło: KZPBC
zdj: pixabay

Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mariusz
Mariusz
2 lat temu

Niech sami sobie sieją za te pieniądze barany

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

1
0
Would love your thoughts, please comment.x