piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Nowe dane Grupy Azoty. Zwiększono produkcję nawozów azotowych

spot_img

Grupa Azoty opublikowała dane dotyczące produkcji za listopad bieżącego roku. Szacunkowe wolumeny wykazują wyraźny wzrost produkcji w dwóch kluczowych obszarach – nawozach azotowych i OXO.

Wyraźny wzrost produkcji nawozów azotowych i OXO

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Grupę Azoty, produkcja nawozów azotowych w spółkach Grupy Kapitałowej wzrosła z 245 tys. ton w październiku do 282 tys. ton w listopadzie. 

Warto również zwrócić uwagę na dynamiczny wzrost w segmencie OXO. Szacunkowe wolumeny produkcji sięgnęły 13 tys. ton w listopadzie, w porównaniu do 3 tys. ton w październiku. 

Nawozy specjalistyczne i poliamid utrzymały stały poziom produkcji, utrzymując się na poziomach z października. Niższe wolumeny w nawozach wieloskładnikowych i moczniku w listopadzie, w porównaniu z październikiem, choć nieco zaskakujące, są zbliżone do trendów z poprzednich miesięcy, gdzie produkcja rosła.

Prezes Grupy Azoty o kierunku rozwoju 

“Szczególnie ważne są wzrosty notowane w produkcji nawozów azotowych i coraz lepsze wyniki segmentu OXO. Od trzech miesięcy na zbliżonym poziomie utrzymuje się produkcja Poliamidu i to z pewnością jest obszar, który wymaga dalszej intensyfikacji działań sprzedażowych. Dużym wyzwaniem dla Spółek Grupy Kapitałowej nadal pozostaje napływ tańszych produktów z Azji w obszarze tworzyw oraz niekontrolowany import mocznika i amoniaku do Unii Europejskiej” – mówi Tomasz Hinc, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.

Sygnały jakie płyną z rynku wskazują faktycznie na to, że nawozy są obecnie bardziej dostępne i rzeczywiście tańsze w porównaniu do wcześniejszych okresów. Niemniej jednak, według opinii wielu specjalistów, pozostają one nadal zbyt kosztowne.

źrodło: Grupa Azoty

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x