piątek, 22 listopada, 2024
spot_img

Niekontrolowany import mięsa i jaj z Ukrainy szkodzi polskiej branży drobiarskiej. Żądają przywrócenia ceł

spot_img

Niekontrolowany import mięsa drobiowego i jaj z Ukrainy stał się problemem dla polskich drobiarzy. Od momentu zniesienia ceł i kontyngentów na te produkty, na rynek UE wjeżdżają duże ilości żywności pochodzącej z Ukrainy, które są sprzedawane po cenach niższych niż koszty produkcji w krajach członkowskich UE. Drobiarze twierdzą, że jest to wynik nie tylko niższych kosztów robocizny, ale przede wszystkim braku wymogów dotyczących dobrostanu zwierząt i procedur sanitarnych, które obowiązują w UE.

Konieczne jest przywrócenie ceł i kontyngentów dla produktów z Ukrainy

Przedstawiciele polskich organizacji drobiarskich domagają się przywrócenia ceł i kontyngentów dla produktów z Ukrainy oraz zablokowania wwozu żywności niespełniającej standardów bezpieczeństwa obowiązujących w UE. Chcą także, aby odpowiednie urzędy z Polski i Ukrainy ustaliły docelowe miejsce dla produktów przewożonych tranzytem przez Polskę. Ponadto, drobiarze oczekują, aby polskie inspekcje w większym stopniu zwracały uwagę na towary wjeżdżające do kraju i przewożone przez terytorium Polski.

Polskie władze już podjęły temat i rekomendują przywrócenie ceł i kontyngentów na mięso i świeże jaja z Ukrainy, o czym zostanie poinformowana KE. Jak powiedział wiceminister rolnictwa, Janusz Kowalski – rolnictwo jest systemem naczyń połączonych i nie może być tak, że na imporcie drobiu z Ukrainy do UE zarabia tylko jedna firma holenderska, a nie ukraińscy producenci drobiu.

Konieczne pilne działania w celu ochrony krajowej produkcji

W całej branży drobiarskiej związanej z około 100 tysiącami osób, produkcja w skali roku jest szacowana na miliardy złotych. Zaniechanie władz w likwidacji lub radykalnego ograniczenia niekontrolowanego importu żywności może mieć negatywny wpływ na całą branżę, dlatego drobiarze oczekują konkretnych i pilnych działań.

źródło:money.pl

spot_imgspot_img
Maria Chmal
Maria Chmal
Maria Chmal jest absolwentką ogrodnictwa na Uniwersytecie Przyrodniczym, specjalizującą się w content marketingu. Z pasją popularyzuje wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego, ekonomii rynków oraz innowacji w produkcji żywności. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi marketingowych, skutecznie zwiększa świadomość społeczną na temat znaczenia rolnictwa. Jej misją jest edukacja społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rolnictwa oraz wspieranie inicjatyw na rzecz zdrowego i ekologicznego stylu życia.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x