wtorek, 10 grudnia, 2024

Naprawa wozów paszowych – 27 lat działalności serwisowej Agro-Tech Junoszyn [WYWIAD]

spot_img

Co znajdziesz w artykule?

Już od 27 lat jestem bezpośrednio związany z działalnością serwisową maszyn rolniczych. W 1995 roku rozpocząłem staż jako mechanik serwisowy producenta maszyn rolniczych firmy Krone i John Deere oraz BVL w Niemczech, a następnie w firmie Trioliet w Holandii i firmie Manitou we Francji – tymi słowami opisuje siebie Roland Szymczak, założyciel oraz prezes firmy Agro-Tech Junoszyn, z którym rozmawialiśmy na temat jego wieloletniego doświadczenia w branży i pasji do tego, co robi.

Jak długo zajmuje się Pan serwisem i naprawą maszyn rolniczych? Jakie doświadczenie posiada Pan w tym temacie?

Już od 27 lat jestem bezpośrednio związany z działalnością serwisową maszyn rolniczych. W 1995 roku rozpocząłem staż jako mechanik serwisowy producenta maszyn rolniczych firmy Krone i John Deere oraz BVL w Niemczech, a następnie w firmie Trioliet w Holandii i firmie Manitou we Francji. Oczywiście, oprócz praktycznego szkolenia i bezpośredniej pracy serwisowej u użytkowników na tak zwanym “pogotowiu technicznym”, przeszedłem również intensywne szkolenie w centrach szkoleniowym John Deere w Bruchsal, Krone w Spelle, czy też u pozostałych europejskich producentów maszyn rolniczych, a później w serwisie importera w Polsce.

Jakie maszyny rolnicze można skierować do Waszego warsztatu?

Z racji wiedzy, doświadczenia, autoryzacji, dostępności do oryginalnych części zamiennych czy kontaktu z producentami to przede wszystkim ciągniki John Deere, ładowacze teleskopowe Manitou i JCB, paszowozy i wycinaki blokowe firmy BvL i Trioliet, silniki Perkins, maszyny Tuchel Maschinenbau, Westermann, pompy do opryskiwaczy Comet, Annovi Reverberi montowane w większości opryskiwaczy rolniczych jak Amazone Tecnoma, Rau.

Roland Szymczak, założyciel oraz prezes firmy Agro-Tech Junoszyn. Specjalista z zakresu serwisu maszyn rolniczych z 27-letnim doświadczeniem w branży. Człowiek, dla którego dobra jakość wykonanych usług i relacje z klientami to priorytet.

W jakich naprawach i serwisie specjalizuje się Agro-Tech Junoszyn?

Specjalizujemy się w odbudowach wozów paszowych oraz naprawach ciągników John Deere oraz silników Perkins’a.

Zatrzymajmy się w takim razie przy odbudowie wozów paszowych. Jak wygląda taka procedura? Na czym polega odbudowa i regeneracja wozu paszowego krok po kroku?

Zaczynamy od weryfikacji stanu technicznego maszyny i przygotowania wyceny, do oferty proponujemy również paszowóz zastępczy na czas naprawy. Technicznie polega to na pokryciu blachą gatunkową S355 o grubości 6 mm, blacha poddana jest procesowi walcowania uwzględniając geometrię zbiornika mieszającego. Podłogę wzmacniamy blachą gatunkową S355 formowaną za pomocą plazmy. Jeśli chodzi o ślimaki mieszające proponujemy rozwiązania polegające wymianie całych ślimaków oryginalnych lub zamienników, wzmocnienia krawędzi ślimacznic z użyciem wkładek ze stali V2 lub wkładek ze stali Hardox grubości 6 mm na głębokość 15 cm lub 30 cm zachowując geometrie fabryczną ślimaka.

Jakie są główne przyczyny i błędy w użytkowaniu maszyn, które powodują ich nadmierne zużycie? Czego należy unikać, aby jak najdłużej zachować maszynę w jak najlepszym stanie?

Oczywiście używanie ich do celów, do których nie są przeznaczone, niereagowanie na ,,sygnały” dochodzące z maszyny podczas eksploatacji, takie jak nietypowe odgłosy, pojawiające się kody błędów, alarmy, sygnalizujące kontrolki ostrzegawcze wynikające z samodiagnozy maszyny, a także terminowość i jakość przeglądów.

Z drugiej strony co możemy zrobić, aby przedłużyć żywotność maszyn? Jak zadbać o nie we własnym zakresie?

Przede wszystkim zadbać o profilaktykę, dozór i “słuchać maszyny”. Należy także wymieniać elementy robocze czy zużywające się we właściwym czasie. 

W takim razie jak często powinno się przeprowadzać takie przeglądy? Czy Agro-Tech Junoszyn również świadczy takie usługi?

Intensywność i zakres przeglądów określa producent i tu nie ma co polemizować, ale oczywiście zalecamy również rozsądek.  Podczas intensywnych prac w skrajnych warunkach pogodowych następuje wcześniejsze zużycie. Wtedy nie czekamy do zalecanego terminu wymiany tylko wymieniamy. Działa to również odwrotnie.

Świadczymy usługi polegające na okresowych przeglądach maszyn, prowadzimy monitoring powierzonych nam maszyn, a także przeprowadzamy przeglądy posezonowe z pełną weryfikacją stanu technicznego maszyny wraz z wyceną kosztów.

Do takich serwisowych działań niezbędne są oryginalne części zamienne. Jak wygląda oferta części zamiennych Agro-Tech Junoszyn?

Naszym obowiązkiem jest nie tylko mieć w ofercie oryginalne części zamienne, ale również mieć dostęp do nich bezpośrednio u producenta czy importera.

Nie negujemy zamienników, mamy je również w swojej ofercie jako alternatywę cenową. Zawsze kierujemy się zasadą jakość, solidność, ale też zdrowy rozsądek jak ,,dobra cena do jakości”.

W naszym magazynie dysponujemy pełną gamą części zmiennych firmy BVL do wozów paszowych i wycinaków jako importer. Jeśli nawet brak jakiegoś elementu praktykujemy wysyłkę bezpośrednio z fabryki do odbiorcy, aby skrócić czas dostawy. Do tego posiadamy części zamienne John Deere, Manitou, Westermann, JCB, Tuchel, Walterscheid, Comet, Anovi, środki smarne firmy Fuchs oraz pełna oferta firmy TeeJet Technologies.

Dlaczego warto zainwestować w odbudowę używanej maszyny?

Czy warto o tym decyduje stan techniczny i zużycie maszyny oraz wartość czy cena rynkowa maszyny przed odbudową, po odbudowie oraz koszty amortyzacji.

Z jakimi kosztami musi liczyć się klient?

Koszty stałe to cena odbudowy zbiornika za 1 m2, koszt nowych lub regenerowanych ślimaków w zależności od ilości ślimaków i formy odbudowy. W praktyce to koszt od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Jeżeli naprawa wozu paszowego jest nieopłacalna czy oferują Państwo także nowe maszyny?

Oczywiście, to podstawowa forma naszej działalności. Szeroki program sprzedaży BVL umożliwia nam dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb hodowcy z ewentualnym uwzględnieniem rozwoju gospodarstwa. Na czas realizacji zamówienia proponujemy wóz zastępczy, jak również rozliczenie maszyny używanej. 

Na jakie rozwiązania warto zwrócić uwagę wybierając BvL?

Przy wozach paszowych niewątpliwie warto zwrócić uwagę na opatentowany system EDS. Jest to system dokładnego dozowania TMR na stół paszowy. Dodatkowo to co wyróżnia BvL to gruba stabilna 20mm podłoga z wypuszczonych rantem na zewnątrz, ściany zbiornika łączone na zakładkę wspawane po wewnętrznej stronie rantu podłogi co daje niezwykłą stabilność całego kielicha mieszającego, a przy wycinakach blokowych jest to fabryczne przystosowanie do pracy z ładowarkami i fadromami, system bezstopniowego cięcia, rama nożowa z jednego kawałka stali HARDOX oraz jakość i solidność wykonania jakie cechuje produkty BVL.

Można zauważyć, że Agro-Tech Junoszyn prężnie działa w Internecie. Zainteresowaniem cieszy się seria “Bierzemy to na warsztat”. Skąd pomysł? Dlaczego postanowił Pan podzielić się wieloletnim doświadczeniem i profesjonalną wiedzą w zakresie serwisu maszyn rolniczych w formie ogólnodostępnego poradnika?

Przez wiele lat nie tylko montowałem na linii produkcyjnej, naprawiałem w warunkach warsztatowych, serwisowałem w tzw. pogotowiu technicznym, ale również szkoliłem przyszłych mechaników i serwisantów z technicznym doświadczeniem nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. daje mi to dużą satysfakcję, a poza tym po prostu lubię to!

Bardzo często spotykamy się z zarzutami nieodpłatnego udostępniania fachowej wiedzy czy technicznej informacji, ale bierzemy również pod uwagę niewspółmierne koszty dojazdu czy transportu maszyny do warsztatu w stosunku do kosztów naprawy czy wartości samej maszyny mając nadzieję na ewentualny zakup części zamiennych lub zakup maszyn w planowanych przez klienta inwestycjach. Wiemy, że nie zawsze tak to działa i często pozostaje tylko satysfakcja, poczucie solidności, rzetelności, fachowości i odpowiedzialności – to wartości niepoliczalne, ale stanowią podstawę naszej działalności.

Internet to też jedna z form dotarcia do odbiorcy i szybkiej komunikacji, szczególnie do młodszego pokolenia rolników.

Na koniec chętnie dowiemy się, kiedy możemy spodziewać się nowego odcinka Bierzemy to na warsztat? Gdzie go szukać?

Przygotowujemy następny dokument z odbudowy największego w tej chwili w Polce wozu paszowego o pojemności 50 m3 z 3 ślimakami mieszącymi i układem jezdnym na 3 osiach.

Jest to dla nas wyzwanie, ale też ogrom pracy i nowych pomysłów. Do końca lipca będzie można obejrzeć go na naszym kanale YouTube. Zachęcam także do śledzenia nas na Facebooku oraz Instagramie, gdzie zawsze pojawia się informacja z odnośnikiem do nowego odcinka.

Na koniec zaznaczę, że nasza internetowa działalność nie kończy się tylko na tej serii. Jakiś czas temu uruchomiliśmy nową serię ,,Krótko i na temat”.  Jest to pewnego rodzaju rozszerzenie “Bierzemy to na warsztat”. Zainteresowanych zapraszamy na nasze profile. AGRO-TECH JUNOSZYN SP. Z O. O.
Junoszyn 1, 64-130 Rydzyna
tel: 735 983 686
https://agrotech-junoszyn.pl/

spot_imgspot_img
Agro Profil
Agro Profil
Magazyn rolniczy Agro Profil tworzony jest przez redaktorów rolników. Praktyczne podejście do problemów jest dla nas najważniejsze. Agro Wydawnictwo powstało w styczniu 2016 roku i od tego czasu regularnie przekazuje polskim rolnikom wiedzę ułatwiającą prowadzenie nowoczesnego gospodarstwa. Każdego roku Magazyn Agro Profil uczestniczy w wielu wydarzeniach branżowych - między innymi Agro Show, Agro Tech Kielce, Polagra Premiery, Agro-Park, Targi Książki i wielu innych. Wydawnictwo współpracuje z wieloma pracownikami naukowymi takich placówek jak np. Instytut Ochrony Roślin, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu czy też Politechniki Bydgoskiej.

Napisz komentarz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Bieżący Agro Profil

spot_img

Śledź nas

Ostatnie artykuły

Strefa wiedzy

Pogoda dla rolników

0
Would love your thoughts, please comment.x